Studier på NTNU

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Blazethelegend
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 18/05-2016 13:42

Hei, dette er ikke egentlig et faglig spørsmål, men et spørsmål om studier. Vet ikke om dette er riktig forum, så pek meg i riktig retning hvis det er feil.

Jeg og noen andre elever på skolen min vurderer å delta på et program hvor vi følger matte på NTNU, det er foreslått at vi velger grunnkurs i analyse 1 i første semester, og grunnkurs i analyse 2 i andre semester. Vi er videregående elever som er ferdige med R2 til neste år, (VG3 altså) og som fortsatt har et år på videregående.

Spørsmålet er: Er disse to fagene vanskelige sammenliknet med R2? Hvordan er vurderingen i fagene? Er det noen som har deltatt på fjernundervisningsprogram som kan dele erfaringer?
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Jeg har deltatt på fjernundervisning for de to fagene.

De er naturlige å starte med etter dere har tatt R2. Man repeterer litt R2-kunnskap som derivasjon, integrasjon, og differensiallikninger, men man får også en dypere innsikt i disse emnene. Det hele bygges på en mer verbos måte å definere grenseverdier på.

Det settes også mer fokus på bevisføring. I første omgang induksjonsbevis, men senere også mer analytiske bevis.
Bilde
Svar