Momentum relaxation electrons

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Store tenner

Kan noen forklare meg begrepet Momentum relaxation for elektroner. Vil se om jeg har forstått det riktig.

Hilsen en person som ikke er fra Molde! Har ingenting med verken Molde eller Møre og Romsdal å gjøre.
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4555
Registrert: 12/12-2008 12:44

Hvis jeg har skjønt det rett er det gjennomsnittstiden en partikkel mister sin opprinnelige bevegelsesmengde pga. en eller annen form for spredning med andre partikler. Slike spørsmål bør for øvrig stilles i underforumet for ikkematematiske spørsmål.
Store tenner

Ja. Takk for hjelp.

GIkk for en litt annen retning til slutt på svar på oppgaven da. Var ikke så veldig relevant likevel.
Bananiel
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 01/02-2017 17:36
Sted: Bananistan

Hahaha, dette er litt ute av kontekst, men hva er hele greia med Molde? :lol:
“I love the man that can smile in trouble, that can gather strength from distress, and grow brave by reflection.” - Thomas Paine
Store tenner

Bare den samme gamle historien om mann versus orkester. Foregår omtrent på samme måte som historien om mann versus maskin.

Alle spør seg om en mann kan bekjempe et helt orkester?

Vi får se

Best å holde seg unna for vanlige sivile i hvert fall, det kan bli blodig.

.
Svar