doktorgrad ntnu

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
janne69
Cantor
Cantor
Innlegg: 126
Registrert: 12/06-2013 21:22

Kanskje dumme spørsmål: Hva omfatter en doktorgrad i medisinsk teknologi? Jeg er både interessert i fysikk,biologi og medisin. Men, hvor biologisk kan den være? Hva omfatter en doktorgrad i biofysikk? Hvor biologisk kan den være?
ny-student
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 31/07-2015 12:36

så biologisk du enn måtte ønske :)

Du kan velge forskjellige innsatsområder:
Biofysikk og biopolymerer
Bionanoteknologi
Mikrofluidics
Monte Carlo simulering av biofysiske systemer
Nanopartikler og kreftbehandling
Klinisk bruk av multifoton mikroskopi
Magnetisk resonansavbildning

Du vil finne mange svar på det du lurer på her https://www.ntnu.no/studier/phbify
Gratis matematikk-hjelp via facebook-meldinger, tilbys:
Klikk på linken under og deretter send det du lurer på for å få svar :] :
https://www.facebook.com/mohammadmodass ... ts&fref=ts
Ant
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 05/06-2017 21:45

janne69 skrev:Kanskje dumme spørsmål: Hva omfatter en doktorgrad i medisinsk teknologi? Jeg er både interessert i fysikk,biologi og medisin. Men, hvor biologisk kan den være? Hva omfatter en doktorgrad i biofysikk? Hvor biologisk kan den være?
Det er et forferdelig interessant emne du tar opp. Du vet at biologi er læren om den levende naturen. Der inngår både den menneskelige samt dyrs kroppslige funksjoner og resten av alt som er levende. Biofysikk handler om at forklare disse fenomen med hjelp av matematiske modeller. Med matematiske modeller skal du kunne analysere hva som skjedde, skjer og hva kommer til at skje. Gjerne utdype mer spesifikt hva du er interessert av så kan jeg tipse mer konkret.
Svar