Matematikk 1 med kun S1/S2 fra vgs

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
bruker12384754

Hei, skal gå informatikk på ntnu (bachelor) - jeg ville helst gått datateknologi, men siden jeg ikke har R2 var jeg ikke kvalifisert. Men jeg har lest at man kan kvalifisere seg til 2 årig master i datatek hvis man har visse fag i løpet av bacheloren i informatikk - her inngår da matte 1. Gjorde det for så vidt bra i S2, men ser at det kun er kapitlet om rekker som overlapper mellom S2 og R2. Mitt spørsmål er da om det blir horribelt vanskelig å fullføre matte 1 uten å ha hatt R2.
Bruker03

Jeg har ingen erfaring med matte 1 selv, men jeg skal begynne på bachelor i informatikk på ntnu nå denne høsten og står i akkurat samme situasjon som deg. Jeg har hørt at personer som så vidt har klart en fire i R2 har slitt med faget. Jeg tror det blir MYE jobb å ta matte 1, men om du jobber jevnt og spør andre om hjelp når du står fast så skal du klare det. Men siden du ikke har hatt R2 så ville jeg kanskje prøvd å forstå noe av det grunnleggende. Vet ikke om dere har jobbet med integralregning (antiderivering) i S2? Det tror jeg du bør jobbe litt med i hvert fall.
Svar