Hjelp til å takle fysikk i TRES

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
123qwerty

Hei matematikk.net,

Etter å ha begynt på ingeniørstudier kjenner jeg at professoren raser gjennom fysikk. På to uker har vi allerede gått gjennom 5 kapitler med fysikk (Fysikk 1). Naturligvis, så skjønner jeg at dette er greit for de som har gått forkurs. Men for slike som meg, som bare har hatt fysikk i en uke fra sommerkurset. Så er dette helt på trynet. Jeg har fått kommet meg til kapittel 2, og kjenner at jeg sliter ekstremt uten en grunnstruktur i fysikken. Om jeg ikke hadde hatt noe annet pensum enn fysikk, så hadde jeg sikkert klart 5 kapitler på 2 uker. Men vi har hatt 640 sider med teoretisk informasjon, som inkluderer matematikk, fysikk og ingeniørfag på disse 2 ukene. Så da har det blitt vanskelig.

Så hvordan kan jeg innhente meg kunnskap om fysikken? Hvordan kan jeg komme meg gjennom? Hadde satt utrolig pris på noe tilbakemeldinger på dette. Om det finnes ressurser eller enkelte ting man burde fokusere på, slik at man får kickstarta hele greiene.
Gjest

Du må nok bare jobbe med det, som selvfølgelig tar tid.

Men hvis du har dårlig tid kan sjekke ut f eks Per Husum sine fysikkvideoer på youtube, sett på 2x hastighet så suser du gjennom mesterparten av pensum
Svar