Kjemi eksamen 2017

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gjest

Tror de er like mye verdt kanskje? Det er jo en grunn til at de trakk ned skalaen til 89%, (sikrt pga den reaksjonsligningen blant annet).

Jo, jeg tror faktisk sensor ser på hvilke flervalgsoppgave du har feil på. Eller i hvertfall så BØR de det. Likssom det er jo en forskjell på å gjøre en grunnleggende feil kontra en veldig vanskelig oppgave feil.
Gjest

Gjest skrev:Tror de er like mye verdt kanskje? Det er jo en grunn til at de trakk ned skalaen til 89%, (sikrt pga den reaksjonsligningen blant annet).

Jo, jeg tror faktisk sensor ser på hvilke flervalgsoppgave du har feil på. Eller i hvertfall så BØR de det. Likssom det er jo en forskjell på å gjøre en grunnleggende feil kontra en veldig vanskelig oppgave feil.

Men tenker du samtidig at siden skalaen er 89 %, hvis en kanditat havner 88 % da er det no mercy?

kontra hvis skalaen var 91%, da vil kanskje sensor vise nåde 90 % fordi skalaen er allerede satt ned og da er det mindre rom for å havne utenfor dette bufferområdet?
Gjest

Om du får 88%, hadde jeg vært en sensor, hadde jeg sett på hva som trakk deg ned. Er det små slurvefeil, så vil jeg jo veie deg opp. Har du gode svar på andre oppgaver, samtidig som at du har feil på andre, så kan det også være med på å trekke deg opp. Det har med humøret til sensor også (tror nok det er to ulike sensorer som retter hver prøve eller no). Det har med hvordan du skiller deg ut som en 5 eller 6er kandidat. Svarene dine må være med på å overbevise sensoren om at du faktisk virkelig fortjener den sekseren, og om sensoren er i tvil. Det er jo først da man begynner å se på hvilke feil og sånt sikrt
Gjest

Noen som har en fasit eller lignende? Må finne ut om jeg stryker :(
Gjest

Gjest skrev:Noen som har en fasit eller lignende? Må finne ut om jeg stryker :(
Fasit til flervalgsoppgaven står i den forhåndssensuren
Gjest

noen som gidder å lage en fasit?
Gjesther

Søk etter Frank Helle sin kanal på YouTube. Tror han allerede har laget løsningsforslag til denne eksamen i videoformat. Takker han for 6-ern.
Svar