skolebøker

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
janne69
Cantor
Cantor
Innlegg: 126
Registrert: 12/06-2013 21:22

Jeg begynner på bachelor i fysikk ved NTNU i morgen og tenker å kjøpe bøkene i MA1101, MA1201 OG FY1001 i morgen etter immatrikuleringen. Jeg ser nemlig at det står hvilket pensum på sidene til de emnene nå. Boken i TDT4105 har jeg tenkt å vente til det kommer mer om høsten på siden om emne. Jeg tenker å begynne på øve på de 2 matteemnene første uken. Blir det fort utsolgt på bokhandelen på Gløshaugen? :D
Go_Rilla
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 173
Registrert: 12/07-2012 18:00

janne69 skrev:Jeg begynner på bachelor i fysikk ved NTNU i morgen og tenker å kjøpe bøkene i MA1101, MA1201 OG FY1001 i morgen etter immatrikuleringen. Jeg ser nemlig at det står hvilket pensum på sidene til de emnene nå. Boken i TDT4105 har jeg tenkt å vente til det kommer mer om høsten på siden om emne. Jeg tenker å begynne på øve på de 2 matteemnene første uken. Blir det fort utsolgt på bokhandelen på Gløshaugen? :D
Jeg har ikke inntrykk av at det blir fort utsolgt. De har sikkert tatt hensyn til den antatte studentmassen som skal ta emnet. Hvis de ikke gjør det, så kan man alltids kjøpe brukt.
janne69
Cantor
Cantor
Innlegg: 126
Registrert: 12/06-2013 21:22

Jeg kjenner ingen der fra før, så det blir kanskje vanskelig for meg å kjøpe brukt. :D
Gommle
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 857
Registrert: 21/05-2007 20:05

http://ibok.no/

Tror jeg faktisk har tjent på bøkene jeg har hatt. Jeg selger alltid for halvparten av originalpris, men det er noen som selger for mindre.
Fibonacci92
Abel
Abel
Innlegg: 665
Registrert: 27/01-2007 22:55

Jeg er selv med i Delta som er delt linjeforening for realfagsstudiene i matematikk og i fysikk på NTNU. Det du kan gjøre i morgen er å få noen til å legge deg til på Delta sin facebookgruppe, Jeg vet at det er noen som kunne tenke seg å selge bøkene sine, og det er sikkert lurt å spørre der.

Når det gjelder bokhandelen på NTNU så opplever jeg ofte at det er lang ventetid på noen av bøkene, det er ganske kjedelig dersom man ønsker seg en god start, men du kan jo se og vurdere selv:)

Du får ha lykke til i morgen!:)
Svar