R2 eksamen var en suksess!

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Andreas345
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 828
Registrert: 13/10-2007 00:33

t skulle nok dessverre være -5 :/

For øvrig så synes jeg at oppgavene kanskje var litt for lett....men skal ikke klage av den grunn.
Justin Sane
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 166
Registrert: 19/11-2007 11:30
Sted: Tønsberg

Hadde 3mx'en i dag, gikk litt kjipt for seg, men holder meg på firern trur jeg.

3 deloppgaver (a, b, c osv) som jeg sparte tilslutt fordi jeg ikke fikk de til med en gang. De rakk jeg jo aldri å få fatt på :\, selvom jeg visste hvordan jeg skulle løse de. Damn the kladd!! Og når jeg satt på toget heimat kom jeg på at jeg glemte å føre inn ytterligere to deloppgaver. Resten er jeg relativt sikker på er riktig, bortsett at jeg glemte +C på et integral....

:(
2. år Prod. ingeniør
Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

Ah.

På eksamener jeg har begynner jeg direkte med innføringen. Regner jeg feil så krøller jeg sammen arket og begynner på nytt, men det er ikke så veldig ofte. Gjør gjerne én oppgave på et ark selv om det bare tar halve A4-arket. :)

På den måten sparer du masse tid på skriving (faktisk halverer du nesten tiden), og har desto lengere tid å jobbe med selve oppgavene.

Men men, en 4'er er jo ikke så aller verst! Og det teller ikke så veldig mye heller med mindre du skal inn på et studie med skyhøye krav (som f.eks Digitale Medier).

Hvis du skal studere noe realfag så er det deilig å vite at nesten alt sammen er åpne studier, siden det er så få søkere. :D
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Justin Sane
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 166
Registrert: 19/11-2007 11:30
Sted: Tønsberg

Hadde NTNU innafor rekkevidde, men trengte nok en sekser der. Hadde satt opp et åpent ingeniørstudie som siste valg, if all fails kommer jeg jo inn der uansett. :) , etter det kan jeg alltids prøve å hoppe over til andre skoler. Kjempebra tips Markonan! Skrivehånda mi var jo helt død da jeg skulle begynne å føre inn, er sikker på at jeg lagde verdens styggeste integraltegn :P
2. år Prod. ingeniør
christopher90
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 20/02-2009 23:00

Andreas345 skrev:t skulle nok dessverre være -5 :/

For øvrig så synes jeg at oppgavene kanskje var litt for lett....men skal ikke klage av den grunn.
Enig. Jeg fikk fire (dog veldig nært fem) på tentamen vi hadde, men håper på seks på eksamen (Blir selvsagt fornøyd med fem og). Sekseren tror jeg er innenfor rekkevidde, fordi jeg har i ettertid regnet over alle oppgavene og sjekket alle integraler/derivasjoner og diff ligninger med digitalt verktøy, og alt ser ut til å stemme. I tillegg sjekket jeg det jeg kunne sjekke, grafisk på kalkulatoren, for eksempel det meste i oppg. 4 (topp-bunn og vendepunkt blant annet), og oppg. 5 var jo for det meste "vis at...", og da vet en jo hva en skal gå etter, og så lenge en klarer det uten noen juksesteg (f.eks. når en står fast, å bare sette det en har fått likt det en er ute etter), så er jeg ganske sikker på at jeg har rett her og.

Eneste jeg har feil på, er oppg. 1 a), hvor jeg antok at det stor 2(ln(x+1))^3, men det var egentlig 2(ln(x)+1)^3, men hadde riktig fremgangsmåte, så får kanskje noe uttelling her. Jeg fikk heller ikke til oppg. 4 (alt. 1) c), men det var fordi jeg tullet litt her.

Så jeg krysser fingrene, så får vi ser hva som skjer. :)

EDIT: Jeg kunne også tenkt meg NTNU. Hvor viktig er R1-karakteren der egentlig? I år ender jeg opp med 6 i standpunkt i 2FY, fire, kanskje fem i R2, og 5, kanskje 6 på R2 eksamen. Problemet er at jeg har en særdeles stygg treer i R1. :oops:
Svar