R2 eksamen var en suksess!

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

gratis
Noether
Noether
Innlegg: 30
Registrert: 11/10-2008 04:46
Sted: Trondheim

R2 eksamen gikk strålende hvor jeg klarte alt på DEL 1 utenom volum av en trekant, da jeg tror jeg brukte feil formel.

På del 2 klarte jeg de 2 første oppgavene greit, men på den siste huska jeg ikke regresjon, samt at jeg ikke fikk til induksjon. Likevel var fremgangsmåten riktig på nesten alle oppgavene, så forventer karakter 5.

jammen meg godt etter all den jobbinga.
Gløshaugen :)
Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

Gratulerer så mye! :)
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
meCarnival
Riemann
Riemann
Innlegg: 1686
Registrert: 07/09-2007 19:12
Sted: Trondheim

Jobbin gir resultater... Det er bare haug i student norge som ikke har skjønt dette... Gratulerer og stå på videre :D
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
Melhus1990
Noether
Noether
Innlegg: 31
Registrert: 03/12-2008 17:31

ikke for å rain on your parade her men eksamen var svææært lett.. det blir nok inflasjon av femmere og de jekker nok opp krava ganske mykje
meCarnival
Riemann
Riemann
Innlegg: 1686
Registrert: 07/09-2007 19:12
Sted: Trondheim

Kravene blir jo satt før hver eksamen da...

De setter ikke ned kravene siden det blir flom av femmere... De har nok satt kravene iforhold til eksamen fra før av, og dermed ikke endre på skala'n etter eksamen er gitt ut... Dette er nok tatt høyde for fra før av pga vanskelighetsgraden på oppgavene...
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
Melhus1990
Noether
Noether
Innlegg: 31
Registrert: 03/12-2008 17:31

Nja, er ganske sikker på at kravene kan varieres hvis de ser de har bommet. Det sier lærerne vertfall. I tillegg var det vel noe sånt som skjedde ved R1 eksamen i fjor..
Magisk
Cayley
Cayley
Innlegg: 58
Registrert: 07/02-2008 14:46

Melhus1990 skrev:ikke for å rain on your parade her men eksamen var svææært lett.. det blir nok inflasjon av femmere og de jekker nok opp krava ganske mykje
Kan være enig i at del 1 var ganske lett, men mener at del 2 var krevende nok i forhold til det i hvertfall vi var forberedt på.. Oppgave 5 bød på problemer for meg i hvertfall.
Realist1
Euclid
Euclid
Innlegg: 1993
Registrert: 30/01-2007 20:39

gratis skrev:jeg klarte alt på DEL 1 utenom volum av en trekant
Hvis noen hadde bedt meg om å finne volumet av en trekant tror jeg nok ikke at jeg heller hadde klart det.

Grattis på forskudd! :)
Tore Tangens
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 199
Registrert: 23/05-2008 16:44
Sted: Bebyggelse

Volum av en trekant er null. :wink:
[tex]\sqrt{Alt \hspace9 ondt}[/tex]
meCarnival
Riemann
Riemann
Innlegg: 1686
Registrert: 07/09-2007 19:12
Sted: Trondheim

Mulig pyramide på gang da...
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
Sisyphos
Cayley
Cayley
Innlegg: 68
Registrert: 18/08-2006 11:09

Den var jo svært lik "prøveeksamen" som ble lagt ut før jul-spesielt del 1. I tillegg var jo de fleste oppgavene veldig greie-spesielt del 1 virker overraskende lett.
Et par deloppgaver på del 2 er noe krevende- ellers bør resten være plankekjøring for de som har jobbet med oppgavene.

En såkalt "enkel" eksamen vil nok føre til at de enkelte kandidater blir bedømt strengere enn normalt, noe som nok er fornuftig.
MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

Gidder noen å legge den ut her eller? :D
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
gratis
Noether
Noether
Innlegg: 30
Registrert: 11/10-2008 04:46
Sted: Trondheim

Mente selvfølgelig pyramide ja. Men hvis der blir inflasjon av femmere og seksere, hva kan de finne på å gjøre da? Poeng er poeng liksom, skjønner ikke helt hvorden de skal kunne justere det riktig.
Gløshaugen :)
Sisyphos
Cayley
Cayley
Innlegg: 68
Registrert: 18/08-2006 11:09

Vektingen av de ulike oppgavene kan spille inn for å skille kandidatene. I tillegg kan føring av stykker, oppsett o.l. gi noe utslag. Det er ikke bare antall "poeng" som spiller inn!

Uansett skal det bli meget spennende å se resultatene fra denne eksamenen, og sammenligne med tidligere 3MX eksamensresultat.
Publius
Cayley
Cayley
Innlegg: 50
Registrert: 01/12-2007 21:40

Lenge siden sist jeg har vært her nå. Hadde R2-eksamen i dag og. Gikk vel sånn tålelig greit.

Gjorde nok litt feil på den i del 1 med å finne ut om det var et tall t som gjorde at AB var parallell med CD. Delte og styrte, og fikk t=6.

Og på induksjonen fikk jeg til, men jeg ble litt overasket at jeg måtte ha
Sn+(n+1)+An = S(n+1)
Men logiske slutninger og utprøving skal jo belønnes positivt, selv om jeg får feil :P
Svar