Litt skryt til matematikk.net

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Georgio
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 176
Registrert: 12/02-2006 03:00
Sted: ntnu

Hei alle sammen,

jeg føler det er på sin plass med en liten takk til alle som bidrar til å gjøre dette forumet så supert som det er!
For en del år tilbake var jeg helt blank i matematikk, og mislikte egentlig hele faget og fant det generelt kjedelig. Jeg bestemte meg derimot for å virkelig prøve hardt for å oppnå en god forståelse for pensumet før en prøve, bare for å utfordre meg selv til å se om jeg i det hele tatt var i stand til å forstå faget. Til dette fikk jeg mye hjelp fra dette forumet, og jaggu fikk jeg ikke karakter 6 på prøven. Etter dette begynte jeg å like matematikk og endte opp på en veldig matematisk utdanning, som jeg ikke angrer et sekund på. Så en stor takk til alle som driver siden, svarer på spørsmål og gjør en innsats for å hjelpe folk der ute med et fag som for mange er veldig tungt!

Den eneste klagen jeg har til dette forumet nå, er at jeg ikke rekker å svare på spørsmål før noen andre allerede har svart, og det kan jo bare være en bra ting :D
Johan Nes
Fermat
Fermat
Innlegg: 705
Registrert: 23/01-2012 12:56

Enig!

Stor honnør og takk til alle her inne som alltid er behjelpelige og tar seg tid til å hjelpe andre. Det er gull verdt, særlig for de av oss som studerer på egenhånd og ikke har tilgang til lærer.

Når det dukker opp enkle spørsmål som til og meg jeg kan svare på, så har alt ildsjelene vært på plass og gitt et godt svar, så det er ikke så enkelt å komme til. ;)
Johan Nes
Fermat
Fermat
Innlegg: 705
Registrert: 23/01-2012 12:56

Hva slags studie endte du opp med forresten?

Jeg har også en veldig svak matematisk bakgrunn fra ungdomskolen da jeg ikke var interessert overhodet og i praksis sov gjennom ungdomskolen. Skippertak fungerte fint på de typiske lesefagene, men ikke i matematikk. Så jeg angrer på det, men greier forhåpentligvis å rette opp i ubalansen etter hvert. Matematikk er gøy og det er synd mange har en annen (feilaktig) oppfatning av ulike grunner. :)
Georgio
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 176
Registrert: 12/02-2006 03:00
Sted: ntnu

Jeg endte opp på sivil-ingeniør-studium på NTNU, teknisk kybernetikk. Veldig mye matematikk, programmering, elektronikk, kan anbefales om man liker denslags!
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Gratulerer med suksessen! Godt å høre! :)
Bilde
Georgio
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 176
Registrert: 12/02-2006 03:00
Sted: ntnu

Mange takk :)

Nå er jeg straks ferdig med utdanningen, så skryten er nok "long overdue"! Det bare slo meg da jeg kjedet meg og ventet på spørsmål hvor bra dette forumet er. Noen få minutter etter det kom et nytt spørsmål og jeg skulle til å skrive et svar, hadde allerede spørsmålet blitt besvart :lol:
Svar