Terping er kjedelig

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
marvango
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2011 01:30

Skal ta noen mattefag dette skoleåret (R2/tidlig universitetsnivå). Mangler litt kunnskap fra 1T og en del fra R1, R2 har jeg egentlig ikke vært borti noe særlig.

Hadde nok vært ganske greit og nyttig å jobbe med disse emnene (spesielt sannsynlighet og geo-/trigonometri), men det er fryktelig kjedelig. Konsentrasjonen forsvinner hele tiden fordi stykkene er så simple. Men jeg må holde på med dem for å få hjernen til å lære formlene og huske dem senere.

Å løse mer kompliserte oppgaver er fryktelig gøy, men jeg har egentlig ikke grunnlaget for å løse dem. Hvis jeg "hopper over" det jeg mangler, så vil jeg før eller senere møte veggen.

Det vet jeg fordi jeg har gjort det før.

What to do?
Zeph
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 162
Registrert: 20/03-2012 20:58

Hva er det å si?

Jeg kan i alle fall bekrefte at alle på dette forumet som har hatt matte på vgs/uni nivå, har vært borti deler av matematikken som er dødsens kjedelig. Slik vil det være innen alle fag, selv om du interesserer deg for majoriteten av det. Jeg ville bare pint meg gjennom det. Kanskje prøvd å finne inspirasjon/paralleller til/i fysikken?

I alle tilfeller, lykke tll.
Bachelor i Fysikk @ UiB
Gommle
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 857
Registrert: 21/05-2007 20:05

Om oppgavene er for enkle, begynn med de vanskeligste oppgavene.
Svar