Fysikk 1 som privatist

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

Hei, skal opp i muntlig eksamen i fysikk 1 i Oslo, og lurte på om det er noen her som har erfaring med å gjøre det som privatist.

Det jeg lurer på er selvsagt selve forsøksdelen. Siden jeg har liten mulighet til å få øvd nevneverdig på dette er jeg nervøs for at det kan bli problematisk. Finnes det noen slags oversikt over hva slags forsøk som er vanlige?
Gjest

Gjest skrev:Hei, skal opp i muntlig eksamen i fysikk 1 i Oslo, og lurte på om det er noen her som har erfaring med å gjøre det som privatist.

Det jeg lurer på er selvsagt selve forsøksdelen. Siden jeg har liten mulighet til å få øvd nevneverdig på dette er jeg nervøs for at det kan bli problematisk. Finnes det noen slags oversikt over hva slags forsøk som er vanlige?
Ta kontakt med privatistkontoret (eventuelt skolen du skal ha eksamen på) i området du har meldt deg opp, spør etter en forsøksliste.
Nesquick

De pleide å ha en bok for forsøksdelen i fysikk-delen før. Hvis de ikke har det i dag, så kan du undersøke med den nærmeste Sonans-skolen og snakke med en som pleier å være sensor ved privatist-eksamener.

Forsøkene pleier å være mindre enn når man tar emnet som vgs-elev fordi de har lite tid å gjennomføre det på. Hele eksamen tar rundt en halv time med en halv time forberedelstid.
Bananiel
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 01/02-2017 17:36
Sted: Bananistan

Gjest skrev:Hei, skal opp i muntlig eksamen i fysikk 1 i Oslo, og lurte på om det er noen her som har erfaring med å gjøre det som privatist.

Det jeg lurer på er selvsagt selve forsøksdelen. Siden jeg har liten mulighet til å få øvd nevneverdig på dette er jeg nervøs for at det kan bli problematisk. Finnes det noen slags oversikt over hva slags forsøk som er vanlige?
Tar fysikk 1 som privatist ved Sonans nettstudier, og kan vel egentlig legge til at Sonans gir prøveeksamen. Har ikke kommet meg så langt enda da det er noen mnder til eksamen, men ser at dette er blitt oppsummert på It's learning (Som de bruker) og Facebook. Er du veldig usikker og ønsker å satse på en god karakter hadde det kanskje ikke vært så dumt å bruke en organisasjon som dette, bare synd at det koster.
“I love the man that can smile in trouble, that can gather strength from distress, and grow brave by reflection.” - Thomas Paine
Svar