Muntlig eksamen:

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Line03
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 12/05-2006 14:47
Sted: Øystese

Hei! Jeg fikk i dag vite at jeg kom opp i mattematikk til prøve eksamen, muntlig. Og den kommer til å telle uansett. Men da jeg fikk oppgaven lød det slik:
Tema: "På tur" og "algebra". Men, hvordan skal jeg formulere det? Jeg tenkte at jeg kunne lage et budsjett for en tur. Men hvordan? Jeg husker heller ikke formlene for : Tid, fart og veilengd.. Noen som vet? Hvordan kan jeg lage en fremføring av dette? Når det gjelder algebra, er det mulig at jeg lager mange oppgaver til f.eks. likning og diverse? Kan jeg da på fremføringen forklare hvordan jeg har løst oppgavene i algebra..? Men forstår eller klarer ikke helt å tenke meg fram til hvordan fremføringen med budsjettet kan bli? Hører jeg stresset ut? VELDIG!!

Hadde vært guddommelig og fått svar, før det er for sent!
-Line-
klara
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 21/04-2006 11:42

fart*tid=lengde
:)
Gjest

haha er ikke fart/tid=lengde da :D
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Nå skal det vel nevnes at du finner strekningen s du har passert ved å multiplisere farten v med den tiden t som er brukt.

s = v*t

Dette gjelder bare hvis man snakker om gjennomsnittshastighet, eller hvis farten har vært HELT konstant!
Svar