Eksamen VK1

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

Hei, hvor vanlig er det å komme opp i både muntlig og skriftlig eksamen i VK1? har dere hørt om noen som har gjort det?

Jeg kom opp i matte skriftlig og håper på å slippe muntlig.
Gjest

Etter det jeg har erfart og hørt er det faktisk på VKI vanlig at man enten må gjennomføre én muntlig eller én skriftlig eksamen - altså, hvis man må ta skriftlig eksamen, slipper man muntlig eksamen, uavhengig av hvilket fag man ble trukket ut til i skriftlig eksamen (og vica versa).
Knut Erik
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 549
Registrert: 15/01-2005 23:47

Kan bekrefte dette. :)

På allmennfag VK1 skal du bare opp i en eksamen. Enten en skriftlig, eller en muntlig.
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Det er galt Knut Erik.

PÅ VK1 skal eleven opp i muntlig og/eller skriftlig eksamen. Det er derimot uhyre liten sannsynlighet for at en elev kommer opp i begge. Tror faktisk ikke jeg har hørt om noen, men i følge læreplanen så er det mulig.
whateva

erik har rett,
Det våre lærere har sagt er at mann kommer opp ENTEN i skriftlig eller muntlig, ikke begge.
Det er derfor det har vært vanlig at elevene får fri etter skriftlig eksamen, fordi de ikke kan komme opp i muntlig.
er mulig at dette varierer fra fylke til fylke elns. :?:

så du tar nåkk feil Candela
peace out. :P

2mx eksamen :(
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Vel. I praksis er det enten eller, derimot så står det i læreplanen at eleven kan trekkes ut i enten/eller. Da jeg gikk VK1 kom inspektøren og informerte oss om at hvis vi kom opp i skriftlig var det lite trolig at vi skulle komme opp i muntlig, så vi trengte egentlig ikke tenke på det. Derimot er faktumet at det kunne skje!
kalleja
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 292
Registrert: 23/04-2006 02:57
Sted: Trondheim

Candela har rett...
Knut Erik
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 549
Registrert: 15/01-2005 23:47

Merkelig. :)
Da har vi isåfall blitt feilinformert på vår skole.

Kan høre med dem imorgen for å evt bekrefte.
Gjest

Hei.

Jeg har hørt at det i enkelte fags læreplaner står spesifikt at det kun skal avlegges evt. én eksamen i faget (dette gjelder dog for VKII, men samme prinsipp gjelder vel for VKI også?).
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Det er galt. Man kan komme opp i skriftlig og muntlig i samme fag. I fjor kom en gruppe opp i 3KJ skritflig på skolen. Da trodde kjemilæreren at det var den andre gruppen som skulle opp i muntlig. Der tok hun feil. Den samme gruppen kom opp i 3kj muntlig.
Svar