Hei dere. Jeg er superfornøyd med å ha kommet opp i S2. Dette kunne vært et fint diskusjonsinnlegg for oss som kom opp i S2.
Flere som har kommet opp? Hva satser dere? (satser 6 selv).
FOR OSS SOM KOM OPP I S2!
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Dirichlet
- Innlegg: 160
- Registrert: 10/01-2016 21:22
Tror ikke du kan sammenligne R1 men S2, desverre. Gøy at du blir med dahjelpeksamen skrev:Kom opp i R1, vet ikke hvor likt det er S2 men... Joiner tråden iallefall
Kom du opp i kjemi, biologi OG s2? Trodde ikke det var mulig å komme opp i så mange..lysbringer skrev:Hei dere. Jeg er superfornøyd med å ha kommet opp i S2. Dette kunne vært et fint diskusjonsinnlegg for oss som kom opp i S2.
Flere som har kommet opp? Hva satser dere? (satser 6 selv).
Jeg må spørre, er R1, R2 og S2 matematikk kurser på videregående? Om så er fallet, er det flere kurser på videregående i matematikk? Kan noen rangere alle kurser fra nivå 1 til høgste nivå? Jeg takker på forhånd.
-
- Noether
- Innlegg: 24
- Registrert: 15/01-2016 12:13
.
Sist redigert av Kovalevskaya den 20/05-2017 17:42, redigert 1 gang totalt.
-
- Noether
- Innlegg: 24
- Registrert: 15/01-2016 12:13
P1 P2Ant skrev:Jeg må spørre, er R1, R2 og S2 matematikk kurser på videregående? Om så er fallet, er det flere kurser på videregående i matematikk? Kan noen rangere alle kurser fra nivå 1 til høgste nivå? Jeg takker på forhånd.
T1
S1 S2
R1 R2
Og: 2T (som dør ut) + XKovalevskaya skrev:P1 P2Ant skrev:Jeg må spørre, er R1, R2 og S2 matematikk kurser på videregående? Om så er fallet, er det flere kurser på videregående i matematikk? Kan noen rangere alle kurser fra nivå 1 til høgste nivå? Jeg takker på forhånd.
T1
S1 S2
R1 R2
Til dere som kom opp i eksamen i S2 og som skal løse tidligere eksamensoppgaver: dersom dere finner feil i mine løsningsforslag (H15, V16 og H16) så hadde det vært kjekt om dere laget en liste over feil, så skal jeg forsøke å rette opp i det etter hvert. Dere kan f.eks. poste i denne tråden. På forhånd takk og masse lykke til med eksamen!
-
- Dirichlet
- Innlegg: 160
- Registrert: 10/01-2016 21:22
Den er grei. Fint at du sier ifraTommy123 skrev:Til dere som kom opp i eksamen i S2 og som skal løse tidligere eksamensoppgaver: dersom dere finner feil i mine løsningsforslag (H15, V16 og H16) så hadde det vært kjekt om dere laget en liste over feil, så skal jeg forsøke å rette opp i det etter hvert. Dere kan f.eks. poste i denne tråden. På forhånd takk og masse lykke til med eksamen!
Tar S2 som privatist og satser også på 6.
Har dere noen tanker om hvor mye man bør forklare på hver oppgave? Er det verdt det å bruke mye tid på å forklare osv, kan det f. eks vippe deg opp til 6'eren hvis du ligger litt under 50 poeng totalt?
Blir jo ofte mindre tid til å dobbeltsjekke svar osv når man skal forklare veldig mye og skrive alt man gjør. Hva tenker dere er lurest å fokusere på?
Har dere noen tanker om hvor mye man bør forklare på hver oppgave? Er det verdt det å bruke mye tid på å forklare osv, kan det f. eks vippe deg opp til 6'eren hvis du ligger litt under 50 poeng totalt?
Blir jo ofte mindre tid til å dobbeltsjekke svar osv når man skal forklare veldig mye og skrive alt man gjør. Hva tenker dere er lurest å fokusere på?
1) Les hver deloppgave.
2) Tenk ut løsningsmetoden.
3) Skriv ned løsningen som du vanligvis gjør generelt når du gjør oppgaver hjemme, på skolen osv.
4) Les oppgaven du løste nettopp og se at løsningen din faktisk svarer på oppgaven.
5) Legg merke til om det står "Vis at..." , "Forklar..." , "Regn ut".
6) På noen oppgaver vil det f. eks stå noe som "Regn ut... Hva oppdager du?
Generelt kan du si det slik at der det gir mening å svare med hele setninger, så skal du gjøre det.
Eksempel: Finn eventuelle topp- og bunnpunkter til en oppgitt funksjon f(x).
Da skal du utføre utregningen, og forklare hvilke av punktene du har funnet, som faktisk er topp- og bunnpunkter, og hvorfor. Da bruker du f. eks fortegnslinja til den deriverte og da skal du gjerne forklare dette i hele og korte setninger.
2) Tenk ut løsningsmetoden.
3) Skriv ned løsningen som du vanligvis gjør generelt når du gjør oppgaver hjemme, på skolen osv.
4) Les oppgaven du løste nettopp og se at løsningen din faktisk svarer på oppgaven.
5) Legg merke til om det står "Vis at..." , "Forklar..." , "Regn ut".
6) På noen oppgaver vil det f. eks stå noe som "Regn ut... Hva oppdager du?
Generelt kan du si det slik at der det gir mening å svare med hele setninger, så skal du gjøre det.
Eksempel: Finn eventuelle topp- og bunnpunkter til en oppgitt funksjon f(x).
Da skal du utføre utregningen, og forklare hvilke av punktene du har funnet, som faktisk er topp- og bunnpunkter, og hvorfor. Da bruker du f. eks fortegnslinja til den deriverte og da skal du gjerne forklare dette i hele og korte setninger.
-
- Dirichlet
- Innlegg: 160
- Registrert: 10/01-2016 21:22
Satser også på 6. Akkurat hvor mye du skriver har vel ikke så mye å si, så lenge du begrunner det du regner ut.haakon665 skrev:Tar S2 som privatist og satser også på 6.
Har dere noen tanker om hvor mye man bør forklare på hver oppgave? Er det verdt det å bruke mye tid på å forklare osv, kan det f. eks vippe deg opp til 6'eren hvis du ligger litt under 50 poeng totalt?
Blir jo ofte mindre tid til å dobbeltsjekke svar osv når man skal forklare veldig mye og skrive alt man gjør. Hva tenker dere er lurest å fokusere på?
Takk for gode tips.
Står følgende i sensorveiledningen: "Når elever viser spesiell modenhet eller kunnskap i deler av besvarelsen, skal dette kunne veie opp for mindre feil og mangler i andre deler, slik at resultatet likevel kan bli en toppkarakter."
Har dere noen tanker om hva som kan være eksempler på dette? F. eks hvis man forklarer litt mer enn det oppgaven spør om kan vel det muligens være noe som kan være med å vippe opp til en 6'er? En sensor skal jo fokusere på hva du kan, og ikke hva du ikke kan. Så selv tenker jeg at det er lurt å gi sensor mest mulig grunner til å eventuelt vippe deg opp selv om man ligger rett under 6'eren.
Står følgende i sensorveiledningen: "Når elever viser spesiell modenhet eller kunnskap i deler av besvarelsen, skal dette kunne veie opp for mindre feil og mangler i andre deler, slik at resultatet likevel kan bli en toppkarakter."
Har dere noen tanker om hva som kan være eksempler på dette? F. eks hvis man forklarer litt mer enn det oppgaven spør om kan vel det muligens være noe som kan være med å vippe opp til en 6'er? En sensor skal jo fokusere på hva du kan, og ikke hva du ikke kan. Så selv tenker jeg at det er lurt å gi sensor mest mulig grunner til å eventuelt vippe deg opp selv om man ligger rett under 6'eren.