Hvordan skriver du "i annen" på data????

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

Halloen....

Lurer bare på hvordan du skriver "i annen" på data?

Greit å vite liksom, ser en del andre som benytter seg av det i forumet.
Gjest

Anonymous skrev:Halloen....

Lurer bare på hvordan du skriver "i annen" på data?

Greit å vite liksom, ser en del andre som benytter seg av det i forumet.

vel det spørs også om du kan bruke det. ofte kan du bruke ^2 (gjelder forumer og notisblokk f.eks - da skjønner alle deg) i office kan du skrive 2tallet, markere det - trykker på format -> skrift "der ser du en sånn kul avkryssningsboks" der finner du garantert hevet. kryss av der.. voila .. trykk "ok"ay... så finns det også hot key for den da. men kommer ikke på nå.
Gjest

I word kan du gå inn på Verktøy<Tilpass<Format og overføra heva og senka skrift til verktøylinene (trykk på til dømes "Hevet skrift" og dra over til ei verktøyline).

Her på forumet kan då nytta sup og /sup i klammeform [], slik at du får [sup]2[/sup]. Dette er eit alternativ til ^2.

Vidare kan du bruka til dømes LaTex, som er å finna på enkelte andre forum. Der finst det vanlegvis også ein introduksjonstekst til dette formatet.
Gjest

hold inne alt0178
oro2
Guru
Guru
Innlegg: 655
Registrert: 23/11-2003 01:47
Sted: Bergen

I Word:

ctrl + gir hevet tekst (2 knapper, control og pluss)
ctrl shift 0 gir senket tekst (3 knapper, control, shift og null)
MG
Cayley
Cayley
Innlegg: 82
Registrert: 08/05-2005 23:27

Er det ikke, ctrl + gir senket
og ctrl shift + gir hevet?
oro2
Guru
Guru
Innlegg: 655
Registrert: 23/11-2003 01:47
Sted: Bergen

MG skrev:Er det ikke, ctrl + gir senket
og ctrl shift + gir hevet?
Ikke hos meg i hvert fall. Det kan jo være det er slik hvis du ikke har norsk tastatur. Har du testet?
MG
Cayley
Cayley
Innlegg: 82
Registrert: 08/05-2005 23:27

Ja. Og jeg har det slik jeg nevnte isted.
Svar