tar matematikken slutt??

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
laial
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 23/04-2003 13:57

jeg er en jente som går i vk1.... har slitt med matte så lenge jeg har hatt det og sliter fortsatt.
lurer på om matematikken tar slutt i det hele tatt???
hver gang vi lærer noe nytt på skolen så virker det som om matte bare blir vankeligere og vanskeligere, og tar rett og slett aldri slutt!!! det er nye ting hele tiden!!
vil vi noen gang kunne lære oss alt?
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

Nei, men du kan komme godt i gang om du jobber hard over 10 år.
Vegard, VK1 - 2MX
Cayley
Cayley
Innlegg: 52
Registrert: 19/04-2003 19:13
Sted: Mo i Rana

Matematikken ekspanderer, ingen tvil.
Man bruker nå også pizza for å vise hva brøk er. Fysikk læreren min hevder at det var kaker som gjaldt før.
"Rør ikke mine sirkler", Arkimedes.
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

Dette må vaere et resultat av globaliseringen. Kaker gir et klarere, mer reint, bilde av broeker, men pizza er ok så lenge det ikke er pepperoni.
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Jeg liker pepperoni best 8)
KM
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

administrator skrev:Jeg liker pepperoni best 8)
KM
haha

for sannsynlighet kan man bruke broer, har jeg hørt
Gjest

laial skrev:jeg er en jente som går i vk1.... har slitt med matte så lenge jeg har hatt det og sliter fortsatt.
lurer på om matematikken tar slutt i det hele tatt???
hver gang vi lærer noe nytt på skolen så virker det som om matte bare blir vankeligere og vanskeligere, og tar rett og slett aldri slutt!!! det er nye ting hele tiden!!
vil vi noen gang kunne lære oss alt?
søk på den tyske logikeren og matematikeren Kurt Godel(to prikker over o) :lol: :shock: :P
Svar