mååå få hjelp:(

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
silje..:D

Hei!! Jeg er en jente som går i 10, jeg var ganske god i matte helt til jeg fikk ny mattelærer. Hun klarer ikke lære meg ting og jeg har gått ned fra 4 til 3.. Jeg ligger nå på 3 i matte og det i 10 :shock: ... dette er ikke bra, og jeg bare lurte på om noen har noen gode forslag til hva som kan hjelpe meg til å skjønne ting bedre. :roll: Hun ber meg bare gå å sette meg ned og regne, men kan ikke regne noe jeg ikke forstår uten å få hjelp.. så hvis noen vet hva jeg kan gjøre blir jeg overlykkelig :D
hjelp

jeg synes du skulle en annen lærer om hjelp, du kan evt. få hjelp av en medelev:)
sikkert mange som ønsker å hjelpe:D
mathvrak
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 420
Registrert: 18/04-2005 00:00

Du MÅ sitte ned å regne for å bli bedre i matte. Men det er jo ikke bare å sette seg ned, en må jo ha noe å jobbe med. Så spør lærern nærmere hvilke oppgaver han/hun mener du bør gjøre for at du skal "ta igjen" det du ikke skjønner.
Gjest

du kunne kanksje spørre foreldrene dine :lol:
Nøørden
Noether
Noether
Innlegg: 45
Registrert: 07/12-2005 21:25
Sted: Anywhere near you
Kontakt:

Du burde ta tak i 3-eren din, for når du går i 10. klasse er det viktig med bra karakterer! :P Og som Mathvrak sier, det er bare å sette seg ned. KAnksje du tilogmed kan spørre læreren din om et par ekstraoppgaver? Det hjelper både på hennes intrykk av deg og høyner intiativet ditt, og du har sjans til å gjøre det bedre. Utnytt tiden i timene, det er bare da du kan få hjelp - såfremt ikke foreldrene dine er lure, da. :)
Jeg er nørd, hva så?
Svar