matte munntlig!!:S

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
elis15

hei eg kom opp i matte i munntlig.. og har fått temaet "ferie".eg har bestemt at det skal være ein familie på 12 som skal dra på biltur til danmak!(siden eg og familien min skal det til sommeren) dei skal kjøre fra bergen til kristiansand og ta båten derfra og over til danmark, så skal dei kjøre til legolnad!! og bo i eit sommerhus ei uke:) noen forslag om kordan eg skal få matte inn i denne "historien" og mattematiske uttrykk og sånt!! håper noen svarer!!;)

klem fra meg:)
Gjest

Du kan jo:
- Finne priser på ferge, lugar, mat o.l.
- Bensinpris, gange med kjøredistansen og bensinforbruket og finne kostnadene til bensin

Ellers så må du se på hvilke emner dere har vært gjennom i løpet av året på ungdomsskolen, prøv å lage minst ett regneeksempel pr. kapittel. Fantasien setter grenser for hva du kan ha med, f.eks. at familien "tilfeldigvis får øye på" en interessant skulptur på veien, som de har lyst til å fylle med vann og regne ut volumet av.
gjest da

valuta kurser kansje....
oslohuihui
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 26/07-2006 00:20

valuta
you have still lots to work!!
Svar