Taktikker under eksamen?

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Tordf
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 18/05-2008 15:30
Sted: Kongsberg

Er det noen som har en eller annen taktikk/ plan over hva man bør gjøre når det er eksamen??

Tenker egentlig mest på sånn generelt sett: hoppe over vanskelige oppgaver med en gang, og heller komme tilbake til de senere.. eller å bare regne gjennom hele med engang og heller se over om det er noe man absolutt ikke skjønner. :?: :?: :?:

Kan også være ting som for eksempel: når man burde ha en pause eller to og når det er kjekt å for eksempel spise: hva man bør spise? :idea: :?: :?: alt!
Matte er gøy når man får det til :D
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Sjokolade er faktisk en bra niste til eksamen, da det gir energi, men det viktigste er å få seg en god frokost med masse fiber og stivelse.

Når det kommer til regningen synes jeg det er best å begynne med det man kan, så får man "mer" tid til det man sliter med.

Dette er ihvertfall det jeg mener.
Li
Cayley
Cayley
Innlegg: 73
Registrert: 16/05-2008 22:07

Masse karbohydrater. Ellers er frukt også godt. =) Jeg liker ikke ting som knaser når man spiser, så det prøver iallefall jeg å unngå. Irriterende når du prøver å gjøre en oppgave, og han bak deg rasler konstant i et papir.

Jeg pleier å ta pauser når jeg er såpass drittlei at jeg ikke orker mer. Da tar jeg meg litt sjokolade, og en slurk vann. (eller brus, cola for min del.)
Tordf
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 18/05-2008 15:30
Sted: Kongsberg

takk for tipsene
Matte er gøy når man får det til :D
Tordf
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 18/05-2008 15:30
Sted: Kongsberg

Jeg tar gjerne imot flere tips! så det er bare å sende inn! :D
Matte er gøy når man får det til :D
LGO
Guru
Guru
Innlegg: 486
Registrert: 06/03-2004 12:43
Sted: Tønsberg

Se først raskt igjennom hele eksamen, slik at du har en oversikt.
Jobb deretter alltid med de "enkleste" oppgavene først. På den måten bruker du ikke opp tiden din på vanskelige oppgaver slik at du ikke rekker ting du kan. I tillegg får de vanskelige oppgavene "modne" seg litt i bakhodet ditt.
Ta deg pauser litt når du føler det passer, og særlig om du kjører deg helt fast på en eller annen oppgave. Da er det lurt å trekke frisk luft.

Sjokolade kan være greit å ha på eksamen, men ikke det aller beste. Sjokolade gir raskt energi, men blodsukkeret synker raskt igjen etterpå. Nøtter og frukt er noe av det beste du kan småspise. Det gir en energi som varer på en helt annen måte. En god nøtteblanding er dermed både godt og smart. :)
"Det umulige er bare en midlertidig arbeidshypotese" (A. Næss)
Svar