Matte eksamen 2006, hjelp!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

20legend
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 20/05-2007 15:13

Noen som vet hvor fasit til eksamen 2006 ligger? Er jo liten vits i å gjøre oppgavene hvis jeg ikke vet hva jeg gjør feil og må bli bedre på.. :roll:
Doktor
Noether
Noether
Innlegg: 44
Registrert: 06/09-2006 20:58

Du bør være sikker på uttrykk som f.eks Sum, produkt, kvotient, differanse, faktor, primtall, partall, oddetall, multiplikasjon, divisjon osv. Dette for at du skal vite hva du skal gjøre i oppgaver der disse er nevnt. I tillegg bør du ha med deg "hue". Sjekk om svarene kan være logiske. F.eks. hvis noe skal øke må det bli mer og minske må det bli mindre. Hvis utregning og bruk excel (bare ved å gå inn på datarommet kjøper du deg vel en halv time ekstra tid?).
Lize91
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 20/05-2007 13:37
Sted: Osterøy utenfor Bergen

Anonymous skrev:Da tror jeg læreren din har tatt feil...Jeg har hvertfall forstått det som om at eksamenskarakteren og standpunktkarakteren er to helt forskjellige karakterer, som ikke har noe med hverandre å gjøre.
Sensorene som retter eksamen setter seg ned den dagen vi får vitnemålet, og bestemmer seg for karakteren (2 sensorer på en besvarelse for at det skal være mest mulig rettferdig)...
Eksamens karakteren er nesten 2 forskjellige ting ja, det står siden av hverandre i karakterboken eller det som du får når det blir utlevert siste skoledag eller noe sånt.. Det eneste eksamenskarakteren gjer er å virken inn på snittet, når du legger det sammen. Har ikke noe med å trekke ned faglig sett.. =]
Og sant .. 2 sensorer skal se over skriftlig eksamen og vudere hver for seg og så legge sammen og bli enige ;)
R A P E - It's like saying "Hello" in Japan

Sometimes I wish I could act like a boy
(2008, ladies, i think it's time to switch roles)
Svar