Eksamen på mandag!!!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

pi p pi
Cayley
Cayley
Innlegg: 80
Registrert: 18/05-2006 14:16
Sted: oslo

røkla skrev:Men er det sånn at hvis man går på datan for å løse en oppgave, men ikke gjør det, så får man ikke 30 minutter ekstra?
ja, du må ha løst minst en oppgave for å få 30 minutter ekstra
Matte-Damå
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 20/05-2006 17:48

jeg trodde man fikk 30 min ekstra selv om man ikke tok en utskrift...
men den andre personen sa jo neo annet...så da vet jeg ikke
noen som vet???
pi p pi
Cayley
Cayley
Innlegg: 80
Registrert: 18/05-2006 14:16
Sted: oslo

det er slik det er.. var noen som gjorde feil på det på tentamen hos oss.. =de fikk ikke ekstra tid
røkla
Cayley
Cayley
Innlegg: 52
Registrert: 20/05-2006 17:17

Ok... Da tror jeg nesten at jeg holder meg unna datan! Hehe, men du matte-damå, det går jo sikkert an å spørre på mandag også ;)
Matte-Damå
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 20/05-2006 17:48

på vår skole fikk alle ekstra tid fordi rektor mente at alle kunne jo bare gå bort til pc`en å bruke den i 1 min og så gå tilbake...å dermed få en hall time ekstra....
Epinosa

Vi får 30 min ekstra, uansett om vi bruker pc eller ei. Dette er snakk om på min skole, Åsheim. Vet ikke hvordan det gjøres i andre deler av landet.

Og hva man bør øve ekstra på? Vi gikk gjennom heftet med lærerne våre. Leser man i dybden og prøver å forstå litt, skjønner man at man bør kunne målestokk (kartet på side 2, f.eks.) vekt- og lengdeenheter, sirkel/kule (areal, omkrets, volum på kula), prosent, økonomi osv.
Vet ikke om infoen trengs, men en for er 30,48 cm, hvertfall. Ettersom det er snakk om dette i infoheftet.

Ellers, lykke til!
Svar