Matteeksamen 2005!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gjest

Anonymous skrev:
Oyvind skrev:Ca 7 oppgaver til sammen hvor man KAN bruke det ja,
men man må ikke.

hmm.. Vi har fått tilsammen 45 min tid til å bruke excel.. Og vi skal bruke det..

tvermaal betyr det raidus eller diameter:S :? hvis selve eksamen blir på samnorsk så sliter jeg.
Aastaaaaaaa

huff skrev:
Anonymous skrev:på eksamensoppg. fra 1908 spm.1 der.. er det rabatt på enkelt varer eller summen så rabatt på varene? :shock:
spiller ingen rolle, men det er enklest å bare regne det ut av summen.
eg tror d e alle varene....d står "Paa varENE" liksom...jaja, dokkar får ønska meg lykke t! Fordi eg komme t å jørr alt så SINNSYKT drid
Gjest

Anonymous skrev:
Anonymous skrev:
Oyvind skrev:Ca 7 oppgaver til sammen hvor man KAN bruke det ja,
men man må ikke.

hmm.. Vi har fått tilsammen 45 min tid til å bruke excel.. Og vi skal bruke det..

tvermaal betyr det raidus eller diameter:S :? hvis selve eksamen blir på samnorsk så sliter jeg.
Må vi bruke excel? det hakke vi lært om :?
Gjest

Anonymous skrev:
Anonymous skrev:
Anonymous skrev:
hmm.. Vi har fått tilsammen 45 min tid til å bruke excel.. Og vi skal bruke det..

tvermaal betyr det raidus eller diameter:S :? hvis selve eksamen blir på samnorsk så sliter jeg.
Må vi bruke excel? det hakke vi lært om :?
Nei det er ikke må, men de 7 oppg. det er snakk om egner seg best til å løse med excel. Men hvis du aldri har vært borti excel - BØR du ikke løse dem med excel.. hva er tvermaal!!!!!!!!!!!!!1
Gjest

[quote="Anonymous"]45 min?????

Vi (i Trondheim) har 30 min ekstra dersom du prøver å løse noe på pcen.....[/quote]


Vi får bare 30 minutt ekstra om vi bruker exsel i Bergen også, skal ikke alle skoler det..? det er helt sykt om dere får 45 minutt ekstra? Forresten har de fleste skolene i Norge komet opp i matte?!! Virker sånn...
Aastaaaaa

Anonymous skrev:
Anonymous skrev:45 min?????

Vi (i Trondheim) har 30 min ekstra dersom du prøver å løse noe på pcen.....

Vi får bare 30 minutt ekstra om vi bruker exsel i Bergen også, skal ikke alle skoler det..? det er helt sykt om dere får 45 minutt ekstra? Forresten har de fleste skolene i Norge komet opp i matte?!! Virker sånn...
eg tror di fleste skolene i Stavanger har kommt opp i Engelsk, og sefølgeligt går eg på ein av 4 så kom opp i matte!!!
Ole nordmann

Anonymous skrev:
Anonymous skrev:45 min?????

Vi (i Trondheim) har 30 min ekstra dersom du prøver å løse noe på pcen.....

Vi får bare 30 minutt ekstra om vi bruker exsel i Bergen også, skal ikke alle skoler det..? det er helt sykt om dere får 45 minutt ekstra? Forresten har de fleste skolene i Norge komet opp i matte?!! Virker sånn...

det er tilsammen 45 min du kan sitte på dataen.. og de 30min er 30min du får tilbake igjen, hvis du blir forsinket pga. innlogginga osv.. på dataen.. det er ikke sikkert alle får 30 min ekstra..
Gjest

ja.. oss i stavanger har komt opp. iallefall en skule.
Gjest

kven anna skuler er det som er komt opp i matte til eksamen?
Gjest

Tverrmaal er diameter. Men det er jo bare så spørre lærern i morra...
Gjest

Ole nordmann skrev:
Anonymous skrev:
Anonymous skrev:45 min?????

Vi (i Trondheim) har 30 min ekstra dersom du prøver å løse noe på pcen.....

Vi får bare 30 minutt ekstra om vi bruker exsel i Bergen også, skal ikke alle skoler det..? det er helt sykt om dere får 45 minutt ekstra? Forresten har de fleste skolene i Norge komet opp i matte?!! Virker sånn...

det er tilsammen 45 min du kan sitte på dataen.. og de 30min er 30min du får tilbake igjen, hvis du blir forsinket pga. innlogginga osv.. på dataen.. det er ikke sikkert alle får 30 min ekstra..
ja, det er jo sånn det er.. Heldigvis så har vi fått heftet på både samisk og norsk.. skjønte ikke helt den procent greia på oppgaveheftet...
EY...

ey jeg har regnet ut 1908 oppgavene.. tenkte bare at jeg skulle være så snill og dele svaret med dere..

1. totalt: 72,52 kr <-- kvitteringa liksom
2. kr.pr.hl 8,84 <- fyren som tjene no
3. 5kr og 78 øre. / 5,78kr for pr.liter mjølk..

jeg er ikke sikker om det er riktig.. se om dere også får det samme svaret. :roll:
Gjest

Anonymous skrev:kven anna skuler er det som er komt opp i matte til eksamen?

Skoler sør for Trondheim har kommet opp i matte. :cry:
Bjørn

Anonymous skrev:
Ole nordmann skrev:
Anonymous skrev:
Vi får bare 30 minutt ekstra om vi bruker exsel i Bergen også, skal ikke alle skoler det..? det er helt sykt om dere får 45 minutt ekstra? Forresten har de fleste skolene i Norge komet opp i matte?!! Virker sånn...

det er tilsammen 45 min du kan sitte på dataen.. og de 30min er 30min du får tilbake igjen, hvis du blir forsinket pga. innlogginga osv.. på dataen.. det er ikke sikkert alle får 30 min ekstra..
ja, det er jo sånn det er.. Heldigvis så har vi fått heftet på både samisk og norsk.. skjønte ikke helt den procent greia på oppgaveheftet...
først er det halvparten av 700hl altså 350hl
det er nå 350 hl igjen, så er det 40% av 350..
og resten av 350. :lol:
Gjest

Det er ikke akkurat så mye vits i å krangle om hva dere synes er best å komme opp i - det er helt individuelt.
Svar