Forslag..

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
mattebj0rn
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 28/01-2003 20:12

Denne siden oppdaget jeg idag, ca klokken 20.00.

Jeg gremmes over å ikke ha oppdaget denne siden før - jeg gremmes virkelig. Surfet over "Grunnkurs vg" seksjonen, og spør du meg, var det mye bedre forklart enn mye av det som er i GK-matteboka vår. Dette forumet virker på meg intet annerledes enn positivt.

Det jeg lurer på er om noen kunne tenke seg - i tillegg til denne siden, å være med på en IRC kanal (undernet/efnet) der vi kan diskutere "live" problem som vi måtte ha, og/eller snakke med andre folk som har noe med denne siden og gjøre? Rett og slett bare en "hangout" for de som sliter med mattematikk, de som kan det godt, og, tja, folk generelt..?

Respondèr på dette ;)
Chubby
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 28/01-2003 20:42

Dette forslaget er akkurat hva jeg og helt sikkert helt sikkert mange andre kunne trenge. Om det hadde vore mulig og lage en slik kanal hadde det gjort matten mye enklere.
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Takk for skryt!
Vi skal se på den tekniske siden av saken, men lover ingenting foreløpig.
MVH
Kenneth Marthinsen
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

Et meget godt forslag!

Kenneth tenker nok på å registrere en egen IRC server. Dette lar seg for oeyeblikket ikke gjoere. Vi har ikke tilstrekkelig kontroll over serveren der matematikk.net kjoerer. Dersom vi i framtiden kan tiltrekke sponsorer for matematikk.net vil dette bli en mulighet.

På den annen side vil vi gjaerne bidra dersom noen (mattebj0rn?) oppretter en IRC kanal for matematikk.
mattebj0rn
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 28/01-2003 20:12

Jeg tenkte på #matematikk.net, en kanal, ikke en server. :-)

Jeg vet ikke hvor vidt folk er på EFNet eller Undernet, men å kjøre en relay bot som gjør det som folk skriver på #mattematikk.net @ EFNet synelig for de som er på den samme kanalen på Undernet, er ikke noe problem! På Undernet trenger jeg da noen supportere for å få den offisielt registrert med X (Channel Service)

Responsen forteller meg ihvertfall at administratorene synst det er et OK forslag, så jeg bare setter igang jeg, da. :)

-mattebj0rn
mattebj0rn
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 28/01-2003 20:12

Hmm, en annen ting..

Er jo også mulig å lage en "webchat" som kobler seg til en IRC server, fra denne hovedsiden? Hadde tatt seg bra ut.

-mattebj0rn
Kakemonster
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 29/01-2003 19:26

Det finnes javaapplets som kobler til en irc server... dere kan jo bruke en av de..
Atypic
Noether
Noether
Innlegg: 37
Registrert: 05/11-2002 22:48
Kontakt:

Tjo hei!
Da var eg tilbake i full vigør og alt det der.

Ein IRC-kanal for matematikk kunne forsovidt vore ein god idè,
eg skrumplar innom IRC ein gong i blant og kunne nok vore ein bidragsytar...
Shira
Cayley
Cayley
Innlegg: 53
Registrert: 15/12-2002 20:05
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

dette hadde vært kjempebra om ble oppdrettet
I have not failed, I've just found 10'000 ways that won't work!
Svar