Vanskelig oppgave

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Soney
Noether
Noether
Innlegg: 26
Registrert: 28/03-2007 13:25

Jeg viste ikke hvor jeg skulle skrive denne, men siden jeg går i 8.ende klasse skriver jeg den her...

hva vil avstanden fra brennpunkt være, hvis den ultrafiolette indre krets deles på 3 i 4 potens, opphøyd i pi i 2.?

En kamerat som skrev den til meg, noen som greier den, trenger svaret så fort som mulig..

Takk på forhånd :D 8-)
Realist1
Euclid
Euclid
Innlegg: 1993
Registrert: 30/01-2007 20:39

Tror han køddet med deg
Soney
Noether
Noether
Innlegg: 26
Registrert: 28/03-2007 13:25

Tror kanskje det er et svar på oppgaven.

I fotografering bruker man ofte ordet brennpunktet om stedet der alt lyset blir samlet når bilde blir tatt (her fokuseres det) Avstanden fra brennpunktet til linsa kalles forøvrig brennevidden.
Ultrafiollete ståler er det lyset som blir samlet i brennpunktet og den indrekretsen er antagelig en del av kameralinsa der lyset blir omgjort til bilder

Mulig dette jeg skriver bare er tull, kan jo selvfølgelig være noe sånn himla 10. klasse stuff, Om hvordan øyet virker f. eks !

Noen som kan svare på oppgaven? :roll:
Realist1
Euclid
Euclid
Innlegg: 1993
Registrert: 30/01-2007 20:39

Jeg har karakteren 6 som avgangskarakter på vitnemålet, og jeg går i tiende.
Denne setningen made no sense(/bør utdypes og forklares GRUNDIG):
"hvis den ultrafiolette indre krets deles på 3 i 4 potens, opphøyd i pi i 2.? "
Soney
Noether
Noether
Innlegg: 26
Registrert: 28/03-2007 13:25

Ja, enig med deg der. Jeg tenkte også det med en gang.
Soney
Noether
Noether
Innlegg: 26
Registrert: 28/03-2007 13:25

ok, Hvordan tror du oppgaven skulle vært? Eller kan du skrive en lignende oppgave med et svar, og en forklaring. Likest mulig den jeg sa.
Realist1
Euclid
Euclid
Innlegg: 1993
Registrert: 30/01-2007 20:39

No comment, fordi det ikke er gitt noe forhold mellom brennvidden og brennpunktet/linsen, formlene er helt håpløst utredet, og jeg ikke vet hva ultrafiolettens innerste krets er.
Svar