Min først leilighet:/

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
thooss
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 15/04-2008 11:56

Kan noen hjelpe meg fort?? jeg er kommen opp i matte kategori "min første leilighet" å jeg er elendig i matte;/
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Det er visst den tiden på året igjen.

Tja, for en leielighet, volum og overflateareal av irregulære former hadde vært en god start.
Genius-Boy
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 242
Registrert: 31/01-2006 20:06
Sted: Oslo

Litt statistikk og regnskap (budsjett, hverdagsmatte) er kanskje også litt relevant. Innenfor hverdagsmatten kommer det alt fra prosentregning (f.eks kjøpe mat/varer til leiligheten) til mål og volum...

gb
"The essence of mathematics is not to make simple things complicated, but to make complicated things simple."
2357
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1180
Registrert: 07/12-2007 22:08

Når vi først er inne på regnskap så kan du ta med ting angående et lån, som renter og hvor lang tid du vil bruke på å tilbakebetale lånet osv.
Jonta
Noether
Noether
Innlegg: 41
Registrert: 15/05-2006 15:18
Sted: Trondheim

Spørs selvfølgelig litt på hvor fri oppgaven er, men kjøkkenmatte går det også an å ta med (forhold i blanding av saft, du har en oppskrift til 4 personer, men det kommer 17)
All your math are belong to us
Svar