vær så snill

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Silje16
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 15/12-2002 17:01

Trenger en KJEMPE vanskelig oppgave /m løsning for at jeg skal ta "knekken" på min ..huff...så altfor opplatt av hvor smart han selv er fordi han selv er....lærer.... :shock: :twisted: :evil: PLZ..... NB: jeg går matte allmen MX grunnkurs...
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Hei!
Jeg tillater meg å gi deg et råd om strategivalg: Du oppnår lite i forhold til å bli bedre i matematikk ved å prøve å "ta knekken på" læreren din. Prøv heller å komme i en posisjon hvor du kan dra nytte av "hvor flink han er".

Når det gjelder oppgaver kan du jo legge dine problemoppgaver inn her så er det ikke umulig at du kan få hjelp.
MVH
Kenneth
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

Dersom du og, andre elever, mener at matematikkundervisningen lider under problemet at laereren vil "vise seg fram" heller enn å formidle sine kunnskaper, så må dette tas opp med skole og foreldre umiddelbart. Det er veldig skuffende, og helt uakseptabelt, dersom personlig forfengelighet hos en laerer har implikasjoner for hvilket utbytte man få av skolen - og kanskje også for hvilke valg man tar - eller ikke tar - videre i livet.

Du må også huske på at de fleste liker å bli sett opp til med beundring - dette er en vanlig mellommenskelig tilstand. Det er mulig at laereren bare trenger en liten påminnelse, slik at han/hun slipper å kompensere for et dårlig selvbilde. Vaer snill!

P
Atypic
Noether
Noether
Innlegg: 37
Registrert: 05/11-2002 22:48
Kontakt:

høyrest rett og slett ikkje koseleg ut..

Tidenes mest useriøse kommentar til eit seriøst emne.
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

Jeg var kaskje litt krass i vendingen her - og for rask til å dra slutninger om Siljes mattelaerer - sånn er det å vaere kåbbåy :wink: En presisering av Siljes intensjoner er nok oeskelig. Forsto jeg innlegget riktig?
Atypic
Noether
Noether
Innlegg: 37
Registrert: 05/11-2002 22:48
Kontakt:

kanskje det er eit anna forhold enn det som først kjem til utrykk gjennom innlegget hennar ja :)
Silje16
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 15/12-2002 17:01

Dere har misforstått totalt...knekke læreren var bare en måte å snakke på...jeg skal bare ha en vanskelig oppgave /m løsning for å teste ut læreren min...han påstår at det ikke er noe han ikke kan innenfor matte....så jeg ville bare motbevise det....det er tydlig at jeg ikke har gjort meg tydlig nok, med hensikt til hva jeg har skrevet og det har ført til misforståelser..Det beklager jeg på det sterkeste.....læreren min i matte er kjempe grei, men påstår at han kan så mye....så da ville jeg teste han ut med en ganske vanskelig oppgave, på universitets nivå eller...ikke noe vondt mot han personlig....han er ikke horror eller noe slikt....Huff, beklager misforståelsen.....
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

Nåååå vææææl...

du trenger ikke å unskylde deg. Jeg var altfor rask med seksløperen her. :oops: Spørsmået er hvor langt opp på universitets nivå vi må gå. Vi er ikke verdensmestere her heller.
P

Finn en harmonisk funksjon [funk][/funk](x,y) i xy-planet der
lim [funk][/funk](x,y) = [funk][/funk](x,y) når y-->0+
og der y >= 0
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Hyggelig å høre at mattelæreren ikke er så ille og at dere kommer over ens.

Når det gjelder det ville westen er jeg noe mer usikker, ikke bare er de raske med seksløperen, men de kan også koke i hop noen djevelske oppgaver.....

KM
Silje16
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 15/12-2002 17:01

du Peer Gynt, jeg tror jeg kommer til å trenge svaret til den der.....hehehe tusen takk foresten.... :wink:
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

Silje16 skrev:du Peer Gynt, jeg tror jeg kommer til å trenge svaret til den der.....
Jeg var redd for det :shock:
Vegard, VK1 - 2MX
Cayley
Cayley
Innlegg: 52
Registrert: 19/04-2003 19:13
Sted: Mo i Rana

Utfordre deg selv istedenfor læreren, så blir dette bra 8)
"Rør ikke mine sirkler", Arkimedes.
Svar