MATTEKURS?

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
GJEST

hei, jeg er en jente, jeg går det siste året på ungdomsskolen. jeg føler at jeg ikke er så god i matte som jeg ville være, så vet noen av dere om mattekurs som jeg kan oppsøke? jeg vil gå på et mattekurs for å repetere matten jeg har hatt på ungdomskolen.

takk på forhånd!

:D
LGO
Guru
Guru
Innlegg: 486
Registrert: 06/03-2004 12:43
Sted: Tønsberg

Nå aner jeg ikke helt hvor du bor, men det enkleste er å ordne slike kurs privat. Dersom du f.eks. vet om en veldig dyktig lærer i matematikk ved en ungdomsskole, så hør med han/henne om denne kunne tenke seg å holde et kurs.

For å gjøre det billigere, går det jo an å gå sammen flere stykker om det. Jeg vet om flere lærere som er villige til å ta på seg privatundervisning. :)
"Det umulige er bare en midlertidig arbeidshypotese" (A. Næss)
retard
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 14/01-2005 12:02
Sted: Stavanger

Jeg vet en del videregående-skoler tilbyr ekstra hjelp til de som ønsker det. Ellers, så har kanskje Friundervisningen (www.fu.no) noe der du bor. Andre private (og dessverre kostbare) alternativer finnes trolig.

Hmm, gratis mattekurs på forskjellige nivåer i kommunene burde opprettes -- som en unnskyldning for den møkkaundervisningen som ofte føres på skolene.
gjest

hei, oki, jeg bor i oslo og jeg skjenner ikke til så mange mattelærere som kan tenke seg det. min egen mattelærer er nok ikke villig til det. men har du tips? finnes det ikke også netkurs?

:)
retard
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 14/01-2005 12:02
Sted: Stavanger

Nettkurs finnes, men er trolig ganske kostbart:
http://www.google.no/search?hl=no&q=net ... DcountryNO

Anbefaler norskkurs også.
gjest

det hjelper ikke å være frekk, du kommer ingen steder med den holdningen !

:!: håper du slutter med det, det er det beste for deg selv!
retard
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 14/01-2005 12:02
Sted: Stavanger

Jeg tror du misforstod meg -- jeg mente faktisk ikke å være frekk i det hele tatt. Jeg synes det er imponerende at du ønsker å ta tak i de problemene du måtte ha faglig sett, og at du er motivert til å lære...
gjest

da så, jeg får beklage, det er lett å misforstå, men jeg er helt enig i det du sier , jeg synes den undervisningen vi får i matte på grunnskolen er for dårlig.. det er synd. men jeg har sett på www.fu.no men jeg fant ikke det jeg lette etter, jeg fant en del nettkurs, men jeg vet ikke helt...
jeg må bli bedre i matte,,, selvom jeg må kanskje bruke hele sommeren på det...
:roll:
LGO
Guru
Guru
Innlegg: 486
Registrert: 06/03-2004 12:43
Sted: Tønsberg

gjest skrev:hei, oki, jeg bor i oslo og jeg skjenner ikke til så mange mattelærere som kan tenke seg det. min egen mattelærer er nok ikke villig til det. men har du tips? finnes det ikke også netkurs?

:)
De jeg kjenner til er i Vestfold, så jeg vet nok dessverre ikke om noen i Oslo.

Det enklest og billigste private alternativet, tror jeg vil være å kontakte lærerutdanningen i Oslo. Det finnes garantert noen dyktige lærerstudenter som gjerne vil spe på studielånet litt. :)
"Det umulige er bare en midlertidig arbeidshypotese" (A. Næss)
sheery.-

finnes det noen gode matte bøker med oppgaver og forklaringer, som jeg kan få kjøpt. for i tilfelle kan jeg lære det selv.. :?
retard
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 14/01-2005 12:02
Sted: Stavanger

Kanskje "Matte med teskje"-boken:
http://www.matematikkhjelp.com/

Merk deg at jeg ikke har lest den, og følgelig ikke kan gå god for kvaliteten på den. Du jo selvfølgelig også benytte deg av materialet på matematikk.net -- free of charge.
gjest

oki takk for hjelpen, jeg håper på å gå igjennom pensummet til 10 klasse i løpet av sommeren. og jeg ser ingen grunn til å ikke greie det, dette skal jeg få til, og jeg skal forbedre karakterene mine på vidregående! :D :!:
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

man trenger ikke å øve så mye. på videregående går de gjennom noe av stoffet igjen. men selvfølgelig lærer man masse nytt også.
hvis man bare følger med og øver på å løse oppgaver(jevnlig) er du ganske godt foreberedt da også.

å stresse hjelper ikke! :) ta litt om gangen
Svar