Se her og få sjokolade Hjelp(haster) muntlig matte eksamen

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
sjokolade
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 08/06-2005 10:36
Sted: Bergen

Hei jeg har kommet opp i matte muntlig :shock: , eksamen, er det noen som vet hvordan det fåregår :idea: , hvordan jeg bør øve osv :?:
p.s.: Det med sjokoladen var tull... unnskyld :(
Knut Erik
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 549
Registrert: 15/01-2005 23:47

Har du ikke fått et tema du skal forberede deg på?
sjokolade
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 08/06-2005 10:36
Sted: Bergen

Nei vi får 48 timer på oss til å lese igjennom pensum, og får 20 min forberedelsestid per elev til og løse oppgaven som blir ganske bred.hjelp... :shock:
Knut Erik
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 549
Registrert: 15/01-2005 23:47

Vel, du skal altså lese hele pensum. :)

Ta for deg de temaene du synes er vanskelige og slå dem opp her
Ellers, regn regn regn! :) Det er den beste måten å lære matematikk på synes jeg.
Regn oppgaver du synes er vanskelig helt til du får høvelig tak på dem.
morten
Noether
Noether
Innlegg: 40
Registrert: 25/05-2003 14:07
Sted: Trondheim

jeg er enig med knuteska...du må regne og regne, ikke pugg så mye, du skal forstå...godt med søvn hjelper...lykke til!!!:D
Morten!!!!
mira
Cantor
Cantor
Innlegg: 112
Registrert: 24/05-2005 20:21

dagen før prøven burde du ikke gjøre noe matte som helst og legg deg tidlig! øver du rett på tampen, blir du bare utslitt og lei.

ingenting er umulig, bare det trengs litt lengre tid :roll:
morten
Noether
Noether
Innlegg: 40
Registrert: 25/05-2003 14:07
Sted: Trondheim

mira skrev:dagen før prøven burde du ikke gjøre noe matte som helst og legg deg tidlig! øver du rett på tampen, blir du bare utslitt og lei.

ingenting er umulig, bare det trengs litt lengre tid :roll:
jeg vet ikke om jeg er helt enig...husk at du bare har 48timer på hele pensum...du får "tettet mange hull" i kunskapen din vved å regne noen oppgver... :D
Morten!!!!
Svar