Vedrørende matteeksamen muntelig

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Emera
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 06/06-2003 13:05
Sted: Drammensområde
Kontakt:

Heisann..er ei jente på 16, som skal ha matteeksamen muntlig til uka.
Derfor lurte jeg på om det var noen som hadde noen forslag på hva jeg kunne gjøre på fremføringen som er kreavtivt og gjør at karakteren blir høyre. Ale tips og råd mottas med stor takk! :)
emnene vi kan komme oppi er følgende:
Tall og Tallregning
Geomentri
Algebra og funksjonslære
Matematikk i dagliglivet
Statistikk
"Det finnes tre typer løgn:
Løgn , forbasket løgn og statistikk."
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Hei!
Du har vel ca. 20 minutter til forberedelse etter du har trukket oppgavene. Les nøye og prøv å tenk deg hva det kan spørres om.
Noter og regn!!!

Under selve eksamenen bør du prøve å holde fokus og formiddle så mye av det du kan som mulig. Desto mindre læreren din, eventuelt sensor, prater desto bedre.

Prøv å hold deg til saken, med et så presist språk som mulig. Kom gjerne med flere alternative løsninger.

Selv om du skal prate mye er det ikke noe poeng å komme med "svada" for å få tiden til å gå.

Bruk papir og blyant aktivt og tegn og fortell så "glemmer" du at det sitter en sensor og hører på.

Til slutt skal du vite at både sensor og eksaminator er interessert i ditt best, det er ingen ting å grue seg for, og det går fort!

Lykke til!
:) Kenneth Marthinsen
boppe_
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 03/06-2003 16:29

Jeg var dritnervøs på starten, og blandet mellom divisjon, addisjon osv da jeg snakket. Det gikk mye bedre da jeg var kommet over de første setningene, da jeg var blitt litt "varm i trøya". Husk at karakteren settes etter hvor "avanserte" oppgaver du velger/lager (spørs på eksamen. Jeg skulle lage oppgaver til tekst jeg fikk utdelt). Jeg prøvde å spille litt på humor/ha en lett tone til sensor. Dette fungerte fint for meg.

Fikk 6 :P
Svar