Angst!!!!!!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
juni
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 6
Registrert: 30/05-2003 11:14

:? Nå har jeg regnet alle tema jeg tror jeg kan få til eksamen i ukesvis. Jeg har klart det meste her hjemme. Likevel er jeg redd for at jeg kommer til å være helt blank på tirsdag, den store dagen. Jeg har matematikk angst. Noen gode råd?
PS! Dette skjer ikke i andre fag, så jeg tror ikke det skorter på studieteknikk.

MVH
Juni
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Vel, du har tydeligvis forberedt deg god så da er det ikke noe å være bekymret for. På eksamen kan du jo prøve å tenke litt på tvers av emner. Dersom du får noen "problemløsningsoppgaver" kan det tenkes at du må bruke metoder fra forskjellige emner. Det er viktig at du ikke låser deg i en tankerekke, men har evnen til å ta et skritt til side å betrakte dine løsninger i et "kritisk" lys. Ellers skal du bruke tiden fram til prøven på å kose deg og tenke positivt. Sitt tiden ut og regn så mye du bare orker og litt til.- Se over om du får tid, erfarig viser at de fleste av oss har et par slurvefeil.

Lykke til!!
MVH
Kenneth
Svar