a)
f(x)=(1/4)x[sup]4[/sup]-(3x[sup]2[/sup])-2x+3
b)
g(t)=(2/3)t[sup]3[/sup]-([rot]3[/rot]t)+[pi][/pi][sup]3[/sup]
diriver disse funksjonene
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
-
- Sjef
- Innlegg: 883
- Registrert: 25/09-2002 21:23
- Sted: Sarpsborg
Hei!
Pål, jeg tar på meg skylden for innlegget over. Hadde med meg en klasse på nett i dag og disse flinke eleven handlet på min instruks. Formålet var å se hvordan ting kan skrives inn og hvor viktig det er med riktig bruk av parenteser.
Når det gjelder derivasjonen tar man å deriverer ledd for ledd. Innlegget illustrerer viktigheten av å få konkrete spørsmål.
MVH
Kenneth M
Pål, jeg tar på meg skylden for innlegget over. Hadde med meg en klasse på nett i dag og disse flinke eleven handlet på min instruks. Formålet var å se hvordan ting kan skrives inn og hvor viktig det er med riktig bruk av parenteser.
Når det gjelder derivasjonen tar man å deriverer ledd for ledd. Innlegget illustrerer viktigheten av å få konkrete spørsmål.
MVH
Kenneth M
-
- World works; done by its invalids
- Innlegg: 389
- Registrert: 25/09-2002 21:50
- Sted: Kristiansand
Haa haa haa Ja, nå blei je frusstrert!
I tillegg til å måtte gjette på hva som ikke er forstått, så er det for meg litt irriterende å stoete på imperativ kontruksjoner. Det er mer diplomatisk å bruke spoersmålstegn istedetfor utropstegn når man vil ha hjelp.
Cheers,
_
I tillegg til å måtte gjette på hva som ikke er forstått, så er det for meg litt irriterende å stoete på imperativ kontruksjoner. Det er mer diplomatisk å bruke spoersmålstegn istedetfor utropstegn når man vil ha hjelp.
Cheers,
_