hvordan er det lurest å fremføre en matefremføring mutlig'?

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

hvordan er det lurest å fremføre en matefremføring mutlig'? skrive på tavla, bruke power point... andre forslag... svar litt kjapt..
Gjest

konsentrer deg om maks 3 emner, feks. geometri, funksjoner og algebra.
bruk god tid, og vis all utreining på TAVLA. ingen formler eller regnesytkker på powepoint.
Gjest

ok. tusen takk.. jeg hadde tenkt å skrive alt på power point,men nå har jeg ombestemt meg. men hva om jeg er så nervøs at alt blir stygt?(på tavla)
Gjest

du gjør nok ikke det. sensor er ute etter og se hva DU kan ikke hva powerpointen/dataen kan.. hvis du skulle bli veldig nervøs stopper du opp og trekker pusten dypt inn og prøver på nytt
Gjest

nei jeg håper ikke det hvertfall..
Leif_

greit å ha bilder på powerpoint, og ha god plass ved siden av/under bildene, slik at du kan vise utregningen på tavla mens lysbildene danser på tavla
ingridpingri

Burde man gjøre utregningen på TAVLA;O
da sliter jeg..alt ser så sykt bra ut med power point. Har gjort sånn at jeg forklarer og klikker for å få det opp..;/
tmn
Noether
Noether
Innlegg: 42
Registrert: 20/05-2006 15:57
Sted: Trondheim
Kontakt:

Jeg valgte å ha ALT i en Powerpoint, hvor formlene var skrevet opp hvordan man regner osv. ledd etter ledd, så forklarte jeg framgangsmåten. Jeg brukte ikke tavla til noe. Å begynne å skrive et stort stykke på tavla bruker opp all din tid. Best å vise forståelse innen flere grener i matematikken. Men selvsagt ikke trekke inn alt mulig som finnes.
Fokuser på rundt 3 tema. La ikke slikt som utregning av areal bruke opp tiden din. Et tema kan jo ha flere "undertema" også.. Slik som formlike trekanter. Du finner en ukjent side, og som ekstra informasjon kan du også nevne vinklene(nabovinkler, samsvarende vinkler, topvinkler etc.)

Regn oppgavene dine så du er forberedt på å forklare. Så du ikke ender opp med å stå å streve med dårlig hoderegning.

(Jeg endte opp med en 6'er og er storfornøyd).
Mvh. Tri Minh Nguyen
Ingridpingri

Du er Gernial!! Tuuusen takk!!!<33 :D :D
Svar