hjelp med casio fx-7700GH kalkulator

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
skavis
Cayley
Cayley
Innlegg: 77
Registrert: 24/11-2002 16:42

Jeg har en casio fx-7700GH kalkulator som det har klikket for. jeg skal ha matte eksamen om litt over en uke og er avhengig av den.

Når jeg trykker inn 35*35 får jeg ut 1.225K til svar

Når jeg trykker inn 5/30 får jeg ut 166.7m

det første jeg får opp når jeg skal åpne opp COMP */+- er

RUN / COMP

G-type : INQ/con

angle : Deg

display: Nrm1/Eng

M-D/Cpy: Cpoy

Kan kanskje være noe med innstillingen, men jeg vet ikke, jeg skulle også skrive inn noe på PRGM og plutselig bare spant det nedover, og jeg fikk ikke stoppet den, og ikke klarte jeg å stenge den av heller, måtte ta ut batteriene for å stoppe den. Når jeg så satte tilbake batteriene igjen og gikk inn på PRGM igjen hadde den stokket om på alle ordene slik at det ikke var neo sammenheng lenger, og lagt til masse nye tegn, så jeg vet ikke hva som har hendt, men håper dere kan komme med noen løsninger, for som sagt jeg må ha kalkulatoren på eksamen

:?:
skavis
dag
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 08/12-2002 02:33
Kontakt:

Har du prøvd å stille den tilbake til fabrikkinstillingene? Jeg er ikke så kjent med fx-7700, så jeg er ikke sikker på hvordan man gjør det der, men se etter noe som heter "reset" eller noe lignende på "Options".
Dag Haavi Finstad
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Jeg har ikke peiling på din type kalkukator, så dersom ikke rådet over virker foreslår jeg at du tar den til importør og får lånt en identisk en i mellomtiden.På den annenn side: :) dersom mattestoffet sitter er kalkukatoren bare en sinke :D , Enig :?:
Uansett; løs problemet og lykke til :!:

Kenneth Marthinsen
Atypic
Noether
Noether
Innlegg: 37
Registrert: 05/11-2002 22:48
Kontakt:

Prøve å reset den ja.

Er heilt enig med deg Kenneth, kalkulatoren er ei sinke :)
skavis
Cayley
Cayley
Innlegg: 77
Registrert: 24/11-2002 16:42

Hei

jeg har resetet alt som var på kalkulatoren og nå ser det ut som den virker som den skal ellers vil jeg si at kalkulatoren er til god hjelp når en skal regne ut store tall som for eksempel i sannsynlighetsregning så jeg vil ikke si at den er en sinke, men det er klart at en bør kunne regne uten kalkulator også, men den kan altså være til god hjelp også i allefall i det jeg skal ha eksamen i

ellers takk for hjelpen :)
skavis
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Bra den funker!
Nei, selvfølgelig er en kalkulator nyttig i mange situasjoner så det jeg skrev tidligere var delvis ment som en spøk. Men, bare delvis for i mange tilfeller er det like greit å regne i hodet eller på papiret, men nok om det.
Lykke til på eksamen :!:
Kenneth Marthinsen[/b]
skavis
Cayley
Cayley
Innlegg: 77
Registrert: 24/11-2002 16:42

takk for den, og er tildels enig med kalkulatoren, men bare tildels :)
skavis
Svar