Del 1 av R1 eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
mb85
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 09/01-2009 19:13
Sted: Oslo

Hei!

Jeg skal ha R1 eksamen i morgen, og er ganske nervøs spesielt for den første delen, hvor vi ikke kan bruke noen hjelpemidler... Er det noen som vet hvor mye denne delen teller, i forhold til del 2? Er det mulig å stryke hvis man gjør del 2 bra, men del 1 ikke så bra...?
M@tte
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 15
Registrert: 09/04-2008 22:19

Hei!
Nei, jeg vil ikke tro at du stryker hvis du har mye feil på del 1 og nesten alt riktig på del 2. Du skal ha ganske lite riktig for å få karakteren 1 i grunn.. Ikke bekymre deg så my for del 1, husk at den er lagd slik at det er mulig å løse den uten kalkulator eller noen ting, det er sjelden avansert regning.

Jeg regner med at det kommer til å komme litt derivasjon, en del ulikheter med logaritmer osv.. sikkert et eller annet geometrisk som skal bevises eller noe sånt. Kanskje enkel sannsynlighet, men det er jo grenser på hva som kan gjøres på del 1 der.. Ja, egentlig kan det komme litt av alt, men husk at del 1 som regel er mye lettere enn del 2.

Personlig synes jeg del 2 med hjelpemidler er bare dumt.. i alle fall at du får ta med boka. Enten er oppgavene så lette at du ikke trenger boka, ellers er de så vanskelige at boka uansett ikke kan hjelpe deg med det :evil: :evil:

Del 1 varer 2 timer, mens del 2 varer 3 timer. Del 2 er større, så det er vel ganske mulig at del 2 faktisk teller litt mer, men det vet jeg ikke 100% sikkert. Hmm, dette ble litt langt.. Ikke bekymre deg for mye om del 1, som sagt.. du skal klare rimelig lite for å få stryk.

Jeg har også R1 eksamen i morgen, og jeg gruer meg mest til del 2 :( Lykke til! :D
t0okie
Noether
Noether
Innlegg: 33
Registrert: 16/05-2009 10:12

Har også eksamen i r1 i morra, men det er ikke del 1 jeg frykter..det er del 2 som er problemet!

Men lykke til begge to :D
mb85
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 09/01-2009 19:13
Sted: Oslo

Hei og takk for svar! :D

På del to har man ihvertfall noen hjelpemidler til å komme seg i gang, man vil ihvertfall klare NOE på alle oppgavene om man ikke klarer alt, mens på del 1 så kan jo hjerneteppe ødelegge alt....

Har prøvd meg på de to forrige R1 eksamenene i dag, og har klart ihvertfall halvparten av det på del 1, så håper det er nok til å ikke kvalifisere til stryk! Hørte noe om at det var 25% av eksamen man måtte klare for å stå, så det skal jo være godt mulig å få en ener... Krysser fingerne for funksjoner og algebra, og ikke sannsynlighet eller geometri!!

Men takk ihvertfall for oppmuntrende svar, og masse lykke til til dere og!! :D
Svar