Sprengleser til privatisteksamen i R1 og R2; hjelp!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Kunn passer, blyant og linjal. Men ja, regne eksamensoppgaver før eksamen er veldig, veldig lurt.

Er ikke så mye som skreves på del 1 uansett.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
anlif
Cayley
Cayley
Innlegg: 81
Registrert: 13/09-2009 14:47
Sted: Trondheim

jeg tok R1 til jul, og skal ta R2 om noen uker nå. Jeg vil si det viktigste på R1 eksamen var algebra, derivasjon/funksjonsdrøfting og vektorer. Du får helt sikkert en sannsynlighetsoppgave og. Jeg fikk 4 på denne, og hadde egentlig bare ungdomsskole matematikk som grunnlag i fjor høst.

I R2 vil jeg påstå at det er lite du kan nedprioritere. Men det du kanskje må bruke mest tid på er integrasjon og diff likninger? Trigonometri og matematiske følger og rekker er ikke like krevende (syntes jeg)
kimjonas
Jacobi
Jacobi
Innlegg: 324
Registrert: 24/04-2007 15:53
Sted: Gjøvik

Nebuchadnezzar skrev:Kunn passer, blyant og linjal. Men ja, regne eksamensoppgaver før eksamen er veldig, veldig lurt.

Er ikke så mye som skreves på del 1 uansett.
Blyant? Man må jo bruke penn på eksamen..
asdf
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 14/05-2006 20:43

Kan noen forklare meg hvordan jeg setter verdien av x på en casio-kalkulator, f. eks. når jeg har skrevet inn Y1=x^3+7x+6 i tables-menyen.
efc
Cayley
Cayley
Innlegg: 82
Registrert: 05/05-2010 12:49

asdf skrev:Kan noen forklare meg hvordan jeg setter verdien av x på en casio-kalkulator, f. eks. når jeg har skrevet inn Y1=x^3+7x+6 i tables-menyen.
Trykk "SET"(F5).
Svar