Kjemi 2 rekning

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
96xy
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 272
Registrert: 01/10-2007 22:30

Hei :)
Kom opp i kjemi2 til eksamen og han nærmar seg. Derfor håpar eg det går greitt å oppretta ein liten tråd for kjemirekningsoppgåver her, fordi eg ikkje har fasit til desse oppgåvene. Eg ser på gamle 3KJ eksamensoppgåver, og legg derfor ut oppgåver eg treng hjelp til eller for å sjekka svaret...

oppgåve 1

d) Geir fant en flaske med metanol som antakelig var fortynnet med noe vann. I kjemitimen fikk han i oppgave å finne masseprosenten metanol i flasken.
10 mL av innholdet i flasken ble overført til en 1000 mL målekolbe som så ble fylt opp med vann. Deretter ble 10 mL pipettert ut fra den fortynnede løsningen og overført til en titrerkolbe. Geir valgte permanganattitrering for denne bestemmelsen. Titrervolumet var 24 mL 0,020 M kaliumpermanganat. Han antok at tettheten til metanolløsningen var den samme som tettheten til vann. Ca 50ml ren metanol kan være dødelig.
Titrerlikning:
5CH3OH(aq) + 6MnO4-(aq) + 18H+(aq) → 5CO2(g) + 6Mn2+(aq) + 19H2O

(l) 1) Hvor stor masseprosent metanol var det i flasken?

2) Hvor mange mL av innholdet i flasken med metanol representerer en dødelig dose?

Mitt forslag:
1) 12,8 %
2) Her fekk ein opplyst at 50ml rein metanol var dødeleg. Eg er veldig usikker her, men forslaget mitt er 390,6ml av innhaldet i flaska. Som sagt veldig usikker her...
Set stor pris på svar, og dei som tar seg tida med å rekna i gjennom dette..... :)
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

jeg fikk samme svar som deg...så da har vi nok riktige svar... :wink:
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
96xy
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 272
Registrert: 01/10-2007 22:30

Godt :)
96xy
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 272
Registrert: 01/10-2007 22:30

Nytt spørsmål her :

Denne NH4Cl / NH3 bufferen har størst bufferkapasitet:
A : 1L 0,5mol/L NH3 løsning tilsatt 0,5mol fast NH4Cl

B: 0,5L 1mol/L NH3 løsning tilsatt 0,5L 1mol/L NH4Cl

C : 1L 1mol/L NH3 løsning tilsatt 0,5 L 1mol/L HCL løsning

D: 0,5L 2mol/L NH4Cl løsning tilsatt 0,5mol fast NaOH

Eg veit ikkje heilt korleis eg skal angripa denne oppgåva. Eg tenkte fyrst at bufferkapasiteten er størst viss pH = pK_a , fordi då er pH -avstanden til der bufferen vert sprengd størst, men eg veit ikkje om dette stemmer og om eg tenkjer rett her ... .
Set pris på ei forklaring, takk
96xy
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 272
Registrert: 01/10-2007 22:30

Nytt spørsmål ang. redoksreaksjonar og metallkjemi:

Påstand : Når sink reagerer med HNO3, blir det ved siden av sinkioner dannet gass. Gassen kan bestå av NO og H2. RETT GALT

Eg tippar dette til rett, men eg er litt usikker på H2 gassen sidan denne ikkje er noko resultat av likninga. Men kanskje nokre H+ ion oksiderer sink og vert til H2 før dei "rekk" å inngå i reaksjonen med HNO3. .. Set pris på forklaring, , takk
Gommle
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 857
Registrert: 21/05-2007 20:05

A: 1 L buffer med 0,5 mol av hvert stoff.
B:1 L buffer med 1 mol av hvert stoff
C: 1,5 L buffer med 0,5 mol NH3 og 0.5 mol NH4+
D: 0.5 L buffer med 1 mol NH4+ og 0,5 mol NaOH --> 0,5 mol NH4+ og 0,5 mol NH3.

Her kommer trikset:
Bufferkapasiteten er definert for EN liter buffer. Du må altså gange opp alle mengdene til 1 L buffer.

Da er det klart at D har størst kapasitet.
96xy
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 272
Registrert: 01/10-2007 22:30

For 1! L buffer ja. Det må eg hugsa.... Takk for hjelpa :)
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

96xy skrev:Nytt spørsmål ang. redoksreaksjonar og metallkjemi:
Påstand : Når sink reagerer med HNO3, blir det ved siden av sinkioner dannet gass. Gassen kan bestå av NO og H2. RETT GALT
Eg tippar dette til rett, men eg er litt usikker på H2 gassen sidan denne ikkje er noko resultat av likninga. Men kanskje nokre H+ ion oksiderer sink og vert til H2 før dei "rekk" å inngå i reaksjonen med HNO3. .. Set pris på forklaring, , takk
denne er nok gal. husk det er anionet i salpetersyra som er oksidasjonsmiddelt, det oksiderer Zn(s) til sinkioner og blir sjøl redusert til NO(g) evt (NO_2(g)). Hvis H_2(g) gass dannes blir også denne redusert, og det blir den ikke! Mener nå jeg...

noe i denne duren:

[tex]3Zn+8HNO_3-->2NO+3Zn(NO_3)_2+4H_2O[/tex]
evt
[tex]Zn+4HNO_3-->2NO_2+Zn(NO_3)_2+2H_2O[/tex]
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
96xy
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 272
Registrert: 01/10-2007 22:30

Hei =)

takk for oppklaring :)

Eg hadde ein teori på det slik: Reduksjonen av HNO3 skjer slik:

[tex] \ NO_3^- + 4H^+ +3e^- --> NO+2H_2O [/tex]

Eg tenkte her viss det var overskot av HNO3 ville nokre av H+ iona verta reduserte slik:
[tex] \ 2H^+ + 2e^- --> H_2 [/tex]

Men denne teorien held vel ikkje heilt mål, viss ein tenkjer på viss berre eitt HNO3 hadde reagert ville jo det berre vorte danna NO og ikkje H2 ....

Trur eg skjønar, tusen takk i allefall :) [/tex]
96xy
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 272
Registrert: 01/10-2007 22:30

Nytt spørsmål

I ei metta vassløysning av hydrogensulfid er det 0,33 g H2S per 100 mL løysning. Anslå pH i ei slik løysning.

Mitt forslag er pH =4,03

Håpar nokon tar seg bryet,- ) takk
Gommle
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 857
Registrert: 21/05-2007 20:05

Bilde
Det ser ut som det stemmer bra.

Her er forresten løsningsforslag til de fleste kjemieksamener de siste ti årene: http://filevo.com/jv62s7pfvs1x.html
96xy
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 272
Registrert: 01/10-2007 22:30

Tusen takk, det var herleg å få ein fasit. :) :)
Svar