Læreteknikker

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
ambitiousnoob
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 285
Registrert: 29/08-2010 16:29
Sted: Bergen

Hei folkens!

Sitter og lærer om funksjoner; polynomdivisjon, polynomfaktorisering osv. Synes det er tungt stoff å få inn og få til å sitte skikkelig, noen som har lært seg noen gode studieteknikker for å få dette stoffet skikkelig drillet? :=) Skal gjennom R2 og R3 så gjelder vel generelt litt mer komplisert matematikk (i hvert fall for min del er dette komplisert, men en del av dere flirer vel godt når jeg skriver det he he) :)

Alle svar mottas med stor takk!

Mvh
Oddis88
Jacobi
Jacobi
Innlegg: 320
Registrert: 04/02-2010 14:43
Sted: oslo

Jeg personlig synes khanacademy.org er helt fantastisk.

Men matematikk skal koste litt blod og tårer. Dette gjelder egenltig hva enn du driver med. For og bli god så må man jobbe mye. Oppgaver oppgaver og atter oppgaver.

Håper du finner noe hjelp hos han Khan. Lykke til.
ambitiousnoob
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 285
Registrert: 29/08-2010 16:29
Sted: Bergen

Heisann!

Takk for en glimrende link! :)

Er helt enig at man skal jobbe hardt for å oppnå noe bra, er bare det at ofte hvis man sitter alene med noe, kan man (i hvert fall jeg) gruble seg blind på et emne, men som regel er det bare en liten ledetråd som skal til før jeg ser en løsning, derfor er det så greit å kunne ha flere kilder å referere til eller lete i.

Takk igjen!:)
FredrikM
Poincare
Poincare
Innlegg: 1367
Registrert: 28/08-2007 20:39
Sted: Oslo
Kontakt:

Bruk nettforum slikt som dette aktivt (og på litt høyere nivå http://math.stackexchange.com) Du lærer utrolig mye av å lese svar på spørsmål, svare på spørsmål selv og å stille spørsmål. Ofte kommer man på løsningen mens man skriver spørsmålet.

Gjør oppgaver. Også rutineoppgaver. Bli kjent med stoffet.

Les gjerne fra flere kilder.
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
Svar