R1 og 1T eksamen i november

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
AxeKle
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 15/10-2013 19:43

Yo peeps!

Er det slik at hvis man er veldig god i R1 så blir man automatisk god i 1T. Har aldri hatt R1 før og tar det som privatist i år. Jeg trenger matten til å komme inn på den skolen jeg vil. Jeg har også ett lite problem, eksamen er om 4 uker og jeg kan litt, men sliter veldig og det er masse igjen å lære. Er det noen som trur jeg har sjans? Jeg har også 1T eksamen om fire uker. Er jeg den eneste som bestemmer meg for å gjøre matte hele dagen og ender opp med å gjøre to tre oppgaver? Og er det eventuellt noen der ute som også tar r1 matte og kunne tenke seg å samarbeide litt? Bor i ullensaker område.

Til de som kunne tenke seg å samarbeide, eller hjelpe meg; legg til: axelklevennen, på skype
MathK
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 169
Registrert: 28/09-2012 18:55
Sted: Privatistenes verden

Skal jeg være ærlig med deg - basert på det du skriver - er vel sjansene relativt små. Man kan få gjort svært(!) mye på 4 uker, men om man setter av en hel dag, for så å få gjort 2-3 oppgaver, vil du nok ikke komme igjennom pensum/nok pensum til å gjøre det bra på en privatisteksamen. Eksamen i matematikkfagene er kjent for å være tøffe, og det krever stor forståelse for faget.
Det du må gjøre er nok å grave frem alt av selvdisiplin du kan finne, og starte med å lage deg en plan du skal følge. Første steg er å komme igjennom boka, og deretter er det eksamensoppgaver :) Nå vet jeg ikke hva målet ditt er (bestå eller en grei karakter), men uansett krever det innsats.

Håper det går bra med jobbing og eksamen. Lykke til!
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6862
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

http://udl.no/1t-matematikk - De siste 3 kapitlene kommer i løpet av de neste par dagene.

Etter de er ferdige, publiserer jeg R1 med et tempo på ca. et kapittel om dagen.

Mulig du kan hente inn mye her, men du må også løse oppgaver hvis du skal få forberedt deg til eksamen. Det er veldig mye oppgavegjennomgang i videoene der, så du får mye gratis ved å se dem.
Bilde
evapaws
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 27/10-2013 12:43

Aleks855 skrev:http://udl.no/1t-matematikk - De siste 3 kapitlene kommer i løpet av de neste par dagene.

Etter de er ferdige, publiserer jeg R1 med et tempo på ca. et kapittel om dagen.

Mulig du kan hente inn mye her, men du må også løse oppgaver hvis du skal få forberedt deg til eksamen. Det er veldig mye oppgavegjennomgang i videoene der, så du får mye gratis ved å se dem.
Dette kan virkelig bli utrolig godt å ha dette skoleåret, supert! :D
AxeKle
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 15/10-2013 19:43

Magisk! Hvor var du fra starten av :D
Aleks855 skrev:http://udl.no/1t-matematikk - De siste 3 kapitlene kommer i løpet av de neste par dagene.

Etter de er ferdige, publiserer jeg R1 med et tempo på ca. et kapittel om dagen.

Mulig du kan hente inn mye her, men du må også løse oppgaver hvis du skal få forberedt deg til eksamen. Det er veldig mye oppgavegjennomgang i videoene der, så du får mye gratis ved å se dem.
Svar