Tanker rundt eksamen i R2

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Gjest

Dette årets matematikk eksamener har vært rare, jeg som lærer på VGS synes det spesielt når våren eksamener inneholdt spesielt en oppgave som var lik på 1T, R1 og ungdomsskolen, kanskje fler, men husker ikke i farta. Dette var da Hyppokratesmånen. Itillegg har jeg observert at vanskegraden er stort sett rimelig på mange av høstens eksamener, men arbeidsmengden er økt betraktelig i forhold til de andre eksamene. Da snakker jeg spesielt for 1T, R1, R2, S1 og S2. Vi får se hvordan de vil drøfte dette og eventuelt senke poenggresene.
Markussen
Galois
Galois
Innlegg: 585
Registrert: 13/11-2012 14:42

Det som tar nesten en ekstra 20 min/halvtime er at det ikke er mulig å skrive ut grafer. Dette er så gammeldags, og svært forskjellsbehandling kontra eksamen i regi av VGS. Dette pluss at mengden på del 2 øker betraktelig, gir en svært knapp tid til å gruble over noen oppgaver. Noe som nesten er hele moroa med matematikk..
pååål

Noen som vet om løsningsforlag for høstens R2 eksamen?
Lars16

Hvordan har det gått med folka? Fikk tilbake svaret i dag!:))
Markussen
Galois
Galois
Innlegg: 585
Registrert: 13/11-2012 14:42

Jeg fikk 3. Veldig misfornøyd med meg selv, men får prøve på nytt til våren. Hva med deg?
Gjest

5 på 1T, samma som standpunktkarakteren fra ifjor, meget skuffet, men men, får gi opp den 6'ern. Impossible for meg :(
Ainaprivatist

Noen som har løsningsforslag? Det hadde vært til STOR hjelp! :) jeg synes også denne var noe vanskeligere enn tidligere eksamener.
Steinbiten
Noether
Noether
Innlegg: 40
Registrert: 09/04-2013 09:25
Sted: Trondheim

Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 838
Registrert: 26/04-2012 09:35

Steinbiten skrev:LF ligger her: http://matematikk.net/side/Eksamensoppgaver
Dessverre, så er ikke det sant - men Kenneth har fått opp dampen ganske bra med løsningsforslagene nå, så det er håp om at vi vil være komplette om ikke så alt for lenge... (men det er altså fortsatt lov å hjelpe til hvis det er noen som har lyst til å løse en oppgave eller to)
Markussen
Galois
Galois
Innlegg: 585
Registrert: 13/11-2012 14:42

Jeg kan gjøre et forsøk på løsningsforslag, men det kan være feil der, så jeg vet ikke hva dere synes?
Svar