Matematikk R2 muntlig eksamen vår 2015

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
eulertallet
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 31/05-2014 15:50

Hei,

Noen som kan dele sin erfaring angående muntlig eksamen i R2? Kanskje noen har forskjellige eksempler på hvordan man kan presentere temaene og oppgaver rundt de for å oppnå best mulig karakter. Eventuelt spørsmål man får av lærer/sensor i etterkant?
Jeg vet allerede de fire temaene man trekker om: Likninger i ulike sammenhenger, matematikk i flere dimensjoner, funksjoner og algebra, integrasjon og derivasjon.
ThomasSkas
Galois
Galois
Innlegg: 598
Registrert: 09/10-2012 18:26

eulertallet skrev:Hei,

Noen som kan dele sin erfaring angående muntlig eksamen i R2? Kanskje noen har forskjellige eksempler på hvordan man kan presentere temaene og oppgaver rundt de for å oppnå best mulig karakter. Eventuelt spørsmål man får av lærer/sensor i etterkant?
Jeg vet allerede de fire temaene man trekker om: Likninger i ulike sammenhenger, matematikk i flere dimensjoner, funksjoner og algebra, integrasjon og derivasjon.
Hei!
Har dere blitt trukket ut eller skal dere ha trekkdag denne uken som kommer nå?
Vi har ikke hatt muntlig eksamen enda (første trekk er nå på torsdag), men jeg kan si noe av det læreren vår har fortalt oss de siste månedene.
Som du sikkert har fått med deg, så inneholder alle temaene du har vært gjennom, noen former for bevis for ett eller annet. F. eks bevise at [tex]sin(x)'=cos(x)[/tex]
og [tex]cos(x)'=-sin(x))[/tex]
Læreren vår har i hvert fall sagt at slike ting vil være en del av hver eksaminasjon på en eller annen måte. Med det mente han at det kan hende at det er noe du kan forberede, eller at du blir spurt om det under samtalen osv.

Får dere tema/oppgave 24 timer før, eller har dere en av de andre modellene?
eulertallet
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 31/05-2014 15:50

Ble trukket ut på fredag ja, får tema i dag med 24 timer forberedelse. Eksamen på tirsdag. Blir 10 min presentasjon og nærmere 20 min i etterkant med spørsmål.
arealunderkurve

eulertallet skrev:Ble trukket ut på fredag ja, får tema i dag med 24 timer forberedelse. Eksamen på tirsdag. Blir 10 min presentasjon og nærmere 20 min i etterkant med spørsmål.
Hei, kan du legge ut oppgaven du fikk i dag? Skal trekke på onsdag, og kommer mest sannsynlig opp i R2.
Gjest

arealunderkurve skrev:Hei, kan du legge ut oppgaven du fikk i dag? Skal trekke på onsdag, og kommer mest sannsynlig opp i R2.
Bilde
hareksamentirsdag

Gjest skrev:
arealunderkurve skrev:Hei, kan du legge ut oppgaven du fikk i dag? Skal trekke på onsdag, og kommer mest sannsynlig opp i R2.
Bilde


Hvordan gikk eksamen?
Og hvilken oppgaver fikk du etter presentasjonen?
Svar