Er det mulig å lære R1 på egenhånd?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Larsik
Cantor
Cantor
Innlegg: 105
Registrert: 08/09-2015 19:46

Har ikke hatt matte på skolen siden reform 97, da jeg hadde yrkesfag + påbygg. Men de siste 4-5 ukene har jeg brukt på å jobbe meg gjennom sinus 1T boka + sett videoene til lektor Thue. Føler at jeg har ganske bra kontroll på det meste av stoffet.

Det jeg lurer på er, hvor stort er hopped fra 1T til R1, og er det mulig å jobbe seg gjennom R1 på den samme måten?

et siste spørsmål; er det mulig å hoppe rett inn i Fysikk 1 og studere det på samme måten?
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6859
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

R1 er et naturlig neste steg etter 1T. Det er ganske vanlig at elever tar 1T og deretter R1.
Bilde
Larsik
Cantor
Cantor
Innlegg: 105
Registrert: 08/09-2015 19:46

Sorry, det jeg mente var; kan jeg klare R1 uten å betale 6-7000 for en nettskole?
Gjest

Larsik skrev:Sorry, det jeg mente var; kan jeg klare R1 uten å betale 6-7000 for en nettskole?
Selvfølgelig. Om du klarer det er derimot vanskeligere å vurdere for oss som ikke kjenner deg, men det er absolutt mulig for den gjennomsnittlige person å klare det
Gjest9

Du trenger jo ikke å lære det helt på egenhånd? Du kan jo bruke for eksempel UDL eller denne siden: http://campus.inkrement.no/Show/Index/310728413 fungerer vel så bra som klasseroms undervisining, i hvert fall for mitt vedkommende. Det meste av matte øvingen består jo av oppgave regning uansett, og fremgangsmåte er som regel vist i bøker.
Svar