Algebra R1, kva løysing er rett? (Om nokon av dei..)

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
mathbird
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 24/05-2018 14:34

Hei!

Kva tenke folk der ute? Svært nysgjerrig!

Bilde

For meg ser begge løysingane korrekt ut, men spørsmålet ligg i tolkinga av "-x-3(5-x)" som ligg på slutten av setning 2 i løysing 1. Her er eg usikker på om det er snakk om 1) -x-3(5-x)=-x-15+3x, eller 2) rekneteiknet "trekk ifra" -x-(3(5-x))=-x-15-x. Mens eg sitt å skriv lena eg meg mot 1). (men håper det er 2)) :-)

Dette er noko eg ofte slit med å tyde; altså om eit tal er negativt eller om det er snakk om å trekke ifrå. F.eks -3^2 = -9 mens (-3)^2=9 er greit for då er det tydelig med parantesa, men i større funksjonssetninga blir det fort grubling.. Kanskje der er nokre gode huskeregla?

Mvh,
Mathbird
Havardp
Noether
Noether
Innlegg: 37
Registrert: 18/04-2018 14:01

Du kan gange 3 tallet inn først om du vil, og få 15-3x i parantesen.
Og når det står et minustegn foran parantesen, må du bytte fortegn inni.
altså er -x-15+3x riktig.
LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

mathbird skrev:Hei!

Kva tenke folk der ute? Svært nysgjerrig!

Bilde

For meg ser begge løysingane korrekt ut, men spørsmålet ligg i tolkinga av "-x-3(5-x)" som ligg på slutten av setning 2 i løysing 1. Her er eg usikker på om det er snakk om 1) -x-3(5-x)=-x-15+3x, eller 2) rekneteiknet "trekk ifra" -x-(3(5-x))=-x-15-x. Mens eg sitt å skriv lena eg meg mot 1). (men håper det er 2)) :-)

Dette er noko eg ofte slit med å tyde; altså om eit tal er negativt eller om det er snakk om å trekke ifrå. F.eks -3^2 = -9 mens (-3)^2=9 er greit for då er det tydelig med parantesa, men i større funksjonssetninga blir det fort grubling.. Kanskje der er nokre gode huskeregla?

Mvh,
Mathbird
-x-(3(5-x))=-x-(15-3x)=x-15+3x
Så du ender vel opp med 0=-15, som ikke er mulig.
mathbird
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 24/05-2018 14:34

I see the ways of my error. Takk for oppklaringa Håvard og Nilsen!
Svar