Hvordan foregår R2 muntlig eksamen?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
R2-Kriger
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 07/06-2024 09:07

Hei!
Jeg lurte på hvordan en R2 muntlig eksamen foregår, og hvordan jeg skal gjøre den på best mulig måte. Det er vel en presentasjon på starten, men hva skal jeg inkludere der? Det blir ganske mye å bare ramse opp de forskjellige delkapitlene og overskriftene til temaet jeg har fått, men samtidig er det ikke nok tid til å løse flere oppgaver. Skal jeg liksom gå mer konkret inn på et par delkapitler/oppgaver, eller bør jeg ta en veldig generell gjennomgang i denne presentasjonen?

Videre lurer jeg litt på hvordan samtalen med sensor går. Hvor mange oppgaver er vanlig å få, og hvor vanskelige er de? Kan jeg også bli spurt om oppgaver som ikke er veldig knyttet til temaet mitt? Føler det ligger ganske lite informasjon om dette på nettet.
Finnes det eksempler på tidligere R2 muntlige eksamener man kan bruke som inspirasjon?
Svar