hvilke muligheter har jeg?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
DeNnIs
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 20/07-2006 09:27

jeg skal begynne i VK1 allmennfag nå til høsten, og i løpet av sommeren har jeg blitt sikker på at det virkelig er vetrinær jeg vil bli.

har vært litt att og fram før,men nå er jeg helt sikker.

problemet er bare at jeg hadde y-matte,så nå kan jeg ikke gå videre med matte og til høsten har jeg valgt fagene engelsk,media og biologi fordi jeg liker engelsk veldig godt, og resten fordi jeg var usikker på hva jeg skulle velge.

jeg har undersøkt og kjemi og engelsk timene går samtidig,derfor kan jeg ikke bytte til å få kjemi.

hvilke muligheter har jeg nå? jeg trenger 2MX og 3KJ for å komme inn på vet. høyskolen,og slik det ser ut nå aner jeg rett og slett ikke hva mulighetene mine er!

sommerkurs,privatist???

HJELP!
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Du kan vel ta matematikk selvom du hadde Y-matte...
helge1
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 30/06-2006 21:43
Sted: Horten

Forskjellen på y og x matte er jo bare et par kapittel ekstra. Blant annet litt algebra, kvadratsetninger osv. Selv leste jeg det på fritiden før jeg starta på sommerkurs. Angrer ikke på det, for det kommer bare nytt stoff...
oslohuihui
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 26/07-2006 00:20

jeg synes y matte er litt enkelere enn x matte,men x matte er litt praksisk.
you have still lots to work!!
Svar