Privatist 3MZ

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Dan roger
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 22/01-2006 18:46

Hehei
Jeg skal gå opp som privatist nå den 06.12.06 i 3MZ..
Men jeg begynner å tvile på hvordan det skal gå med meg. Har det problemet med at jeg kun husker hva jeg driver med når jeg driver med det. Hvist jeg er på kap.4 og bare blar tilbake til kap.1 for å prøve meg på en oppgave er det helt blankt... Husker ingen ting fra hvordan jeg skal løse oppgavene.. Derfor kommer jeg med et spørsmål som sikkert alle andre som skal ha eksamen kommer med:
Er det noen som kunne være så snille å hjelpe meg med å kunne begrense hva jeg skal lese på. Jeg har ikke en sjangse hvist jeg må lese på allt. :(
Jeg setter stor pris på all hjelp jeg kan få. begynner å bli litt desperat

mvh en fortvilet privatist
cessy5632
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 10/10-2006 19:10

Heisann!

Har vel ikke noe konkret svar på spørsmålet ditt, men jeg skal ha den samme privatisteksamen til jul! Kanskje vi kunne samarbeide litt!

Ofte kan diskusjon i forum være med på å sette ting litt på plass...spesielt når man holder på med samme pensum.

Cessy. :wink:
cessy5632
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 10/10-2006 19:10

Har du forresten løst oppgave 5.40 i hovedboken?

Cessy :)
Dan roger
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 22/01-2006 18:46

mener du hvor vi skal vise at hvis X får en verdi i intervallet (4), så vil p = X/n får en verdi i intevallet (5) og omvendt?
Har ikke klart den nei. :P Skal på jobb nå, men tenker jeg ser på oppgaven når jeg kommer hjem i kveld. Og sannsylighet er det vanskeligste i hele boka. hehe
Dan roger
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 22/01-2006 18:46

hmm.. den var vrien. Jeg får den ikke til.. Noen forslag?
cessy5632
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 10/10-2006 19:10

Har ikke anelse...kan vel ikke være så enkelt som å bytt ut p med p"hatt" ....?

Beklager sent svar..ble visst ikke så mye matte denne helgen...

Cessy
Svar