2MX - Sommerkurs?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Kealle
Cayley
Cayley
Innlegg: 54
Registrert: 05/10-2006 23:08

Hei,
jeg har lyst til å bli siviløkonom, dette krever at jeg har 2MX, jeg holder for tiden på med 1MY, og ønsker å ta 2MX i sommerferien. Lar dette seg gjøre? Hvor skal jeg henvende meg for å få en god pedagogisk ramme, og er det i det heletatt noen som gir sommerkurs i dette? - I så tilfelle, hvor?
Terminator
Cayley
Cayley
Innlegg: 94
Registrert: 13/10-2006 22:30

Du må ha 1MX for å kunne ta 2MX:(
MrJohnsen
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 10/12-2006 00:10

Tull, jeg hadde bare 1MY og har gått 2MX sommerkurs. Dette er absolutt ikke noe problem :) Kurset jeg var på varte i en måned. Mange høgskoler tilbyr dette, så det er bare å ta kontakt med en skole nær deg :) Jeg gikk forøvrig videre på tresemesterordningen(dataingeniør) så nå har jeg også hatt en del 3MX stoff.
TurboN
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 236
Registrert: 15/11-2006 19:33

HiA har det blant annet. Det er bare det at selv om pensum er identisk med 2MX, så vil HiA gi deg en lokal eksamen, ikke en sentralgitt 2MX eksamen. Så du vil ikke kunne få godkjent dette på vitnemålet uten først å klarere det med skolen, eventuelt som tillegsopplysninger til skolen du skal søke på
aspic
Cayley
Cayley
Innlegg: 52
Registrert: 11/01-2007 23:15

MrJohnsen skrev:Tull, jeg hadde bare 1MY og har gått 2MX sommerkurs. Dette er absolutt ikke noe problem :) Kurset jeg var på varte i en måned. Mange høgskoler tilbyr dette, så det er bare å ta kontakt med en skole nær deg :) Jeg gikk forøvrig videre på tresemesterordningen(dataingeniør) så nå har jeg også hatt en del 3MX stoff.
Ikkje for å ta emnet off-topic men lurer berre på korleis dataingenør er? Mykje fag? Kjekt?
TurboN
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 236
Registrert: 15/11-2006 19:33

Samme realfagspakke som andre ingeniører. Du kan i mange tilfeller velge mellom programmering og nettverk, dog noen mikser disse to sammen (ikke til å anbefale). Liker du å leke litt med dataen så kan data ing være ganske så spennende
Kealle
Cayley
Cayley
Innlegg: 54
Registrert: 05/10-2006 23:08

Hei igjen,
takker for gode svar. Det blir nok mer aktuelt å ta 2mx ved f.eks Sonans fordi jeg ikke orker å ta forhandsregler og korrespondanse med hensyn til om de godkjenner forkurset til ingeniør til siv.øk.

Uansett, er det noen her som har gått Sonans i forbindelse med fag. De holder vissnok på med intensivkurs i 2mx, og dette går over 12 uker, hvor der er 6 timers undervisning pr. uke. Er det mulig å hevde seg på privatisteksamen med slike forutsetninger dersom man arbeider strukturert tror dere?
Svar