noen gode råd?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Giuseppe
Cayley
Cayley
Innlegg: 56
Registrert: 03/04-2006 22:42

Hei!

har noen av dere noen gode råd hva dere pleier å gjøre før eksamen/heldagsprøve? Feks. hvordan forbereder dere, dere... og den slags

Giuseppe :P
Zed Di Dragon
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 14
Registrert: 01/05-2007 18:54
Sted: Øygarden
Kontakt:

Det viktigeste er å ikke stresse, regner jeg med. På selve eksamensdagen anbefaler jeg å kle deg tynt og bringe en flaske vann så du holder hodet kaldt. Slå av mobiler og ikke brin/gjem bort klokker så ikke tiden bekymrer deg. Å legge seg tidlig dagen før er en fordel.

Dagen før kunne du gå over oppgaver i boken du tror du kommer til å få/ha problemer med, gjerne med en venn. Det blir mye enklere å løse problemer om dere er to om det.

Alternativt kan du spille Playstation dagen før til du stuper av det og stå opp akkurat i tide til å rekke selve eksamen. Denne strategien tjente meg en sekser i grunnkurs matten på yrkesfag. Matten på yrkesfag er riktignok en vits, da.
Svar