Regler for bruk av regelbok

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
doktoren
Cantor
Cantor
Innlegg: 126
Registrert: 14/09-2007 15:25

Skal opp til eksamen nå etter å ha lest 2MX selv.

Hva er reglene for hva jeg kan skrive i regelboken?

For en stund siden hørte jeg at jeg har lov å skrive hva som helst så lenge det ikke er eksempler men dette er vel tull?

Doktoren
deltaX
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 108
Registrert: 10/05-2006 17:25

Kvifor er det ikkje lov å ha med eksempel?

Så lenge du ikkje utvidar formelsamlinga med tilleggsark, trur eg det aller meste er lov (medrekna eksempel frå lærebok)
Karl_Erik
Guru
Guru
Innlegg: 1079
Registrert: 22/10-2006 23:45

Så vidt jeg vet (og utdanningsdirektoratet er visst enige) kan du ha med "Formelsamling i matematikk", som har ni blanke sider. På disse (og for den saks skyld alle andre sider i heftet) kan du egentlig skrive akkurat hva du vil. Skulle du ha behov for en oppskrift på brownies må du gjerne ta med det, og skulle du ha behov for eksempler er det fullt mulig, det og.
doktoren
Cantor
Cantor
Innlegg: 126
Registrert: 14/09-2007 15:25

Bare hørte det. Men da kan jeg skrive hva jeg vil da, fremgangsmåter, eksempler og favorittoppskriften min på brownies!
luringen
Cayley
Cayley
Innlegg: 89
Registrert: 28/02-2006 20:02

Du kan også lime inn ark også, så lenge det ikke er over noe av den trykte teksten... Reglene sier heller ingenting om det må være håndskrevet eller ikke...

Du kan skrive mellom alle formlene også...
There are only 10 kinds of people. Those who understand binary and those who don't.
deltaX
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 108
Registrert: 10/05-2006 17:25

Du kan også lime inn ark også
Les linken din, der det står:
Antall sider i heftet må ikke økes.
Svar