Hva skal jeg bli?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Sosso
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 157
Registrert: 27/02-2007 16:38

Hei!

Jeg lurer på hvilke programfag / fag man kan ta for å bli:

* Tannpleier

* Psykolog

* Jobbe med noe jeg synes høre DRIIITKULT ut,- som data,kommunikasjon,kreativitet, noe i denne kategorien?

- Hva er markedsføring og ledelse? Er jeg nødt til å ta med samfunnsfag og økonomi her?

Takker for svar! !
groupie
Weierstrass
Weierstrass
Innlegg: 461
Registrert: 05/02-2008 15:48
Sted: Bergen, Vestlandet

Et sentral poeng kan være å gå for en sikker kombinasjon som vil gi den tilgang på de fleste studier i Norge. Dette vil f.eks. være en kombinasjon av fagene fysikk, kjemi og matte, samtlige på et høyere nivå. Da kommer du inn på de fleste profesjonsstudier som f.eks. medisin, odontologi, jus, sivilingeniør, og psykologi.

Husk at mange fag som du kan gjøre på norsk skole kan virke relevante, men er nesten aldri påkrevd når du faktisk søker faget på et høyere nivå. Alle åpne universitetsstudier er lagt opp slik at alle studenter uansett faglig bakgrunn skal greie å henge med fra første stund.

Lykke til!
Vaticinatio quae numeris Romanis utitur vetustior est milibus annis quam ulla ratio sera quae scriptis Arabicis utitur!
Svar